تاریخ : 1394,شنبه 13 تير17:30
کد خبر : 171863 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

مسببین اتفاق دانشگاه صوفی رازی زنجان؛ افرادی ایرانی با تفکرات غربی!

وقتی تهاجم به درونی ترین ساختارهای فرهنگی کشور راه پیدا می‌کند

اتفاقات دانشگاه زنجان نماینده وجود تفکری است که می تواند با بی توجهی دامنه دار مسئولین به موریانه ای تبدیل گشته و به جان فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی این مرز و بوم بیافتد، فرهنگ و هویتی که بزرگترین انقلاب قرن را رقم زده است و دشمنان قسم خورده ی بسیاری دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: آنچه که چند روز قبل در زنجان اتفاق افتاد(که نمونه آن در کنکور سراسری سال جاری نیز اتفاق افتاده بود) و مدیران دانشگاه صوفی رازی به بهانه واهی از ورود بانوان چادری به امتحانات ممانعت کرده و در مواردی به اجبار چادر را از سر آنها کشیدند خواه ناخواه در مسیری حرکت کرده اند که سالهاست دشمنان نظام و انقلاب هموارش می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میرکاظم یکانی طی یادداشتی درباره این اتفاق تلخ در دانشگاه صوفی نوشت: سوالی که بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران هنوز در ذهن متخصصان و اندیشمندان جهانی درباره چرایی وقوع این انقلاب خودنمایی می کند این است که چگونه ممکن است در کشوری که شاه آن ادعا می کرد آن را به دروازه های تمدن رسانده،به یُمن وجود پول های کلان نفتی به ژاندارم منطقه تبدیل گشته و رییس جمهور امریکا مدام از شیب تند پیشرفت آن تمجید و تعریف می کرد،انقلابی عظیم آن هم با صبغه ی دینی اتفاق بیفتد؟ چگونه می شود مردمی که در معرض شدیدترین غربی سازی ها  و دین زدایی ها قرار گرفته اند،به یک باره با عَلَم دین به مبارزه برخیزند؟ و پابه پای رهبری دینی اساس و بنیان نظام های موجود ضد دین را به لرزه درآورد؟

آنچه که مانع می شود تا این اندیشمندان و انقلاب شناسان نتوانند به درستی پاسخ سوال هایشان را دریابند غفلت از توجه به «ماهیت انقلاب اسلامی ایران» است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در توضیح آن از انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی با «ماهیت فرهنگی» یاد می کنند.همین ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی باعث می شود «میشل فوکو» متفکر معروف غربی اینگونه اوج عجز و ناتوانی خود را در فهم چرایی انقلاب اسلامی ایران اظهار کند:«انقلاب ایران با هیچ یک از معیارهای شناخته شده مطابقت ندارد»

1.دقیقا بعد از انقلاب اسلامی بود که فرهنگ بطور عام و فرهنگ اسلامی-انقلابی بطور خاص و هردوی اینها تحت  عنوان «تعالیم فرهنگ شیعی» وارد صحنه اجتماعی سیاسی مردم ایران شدند،مظاهر این فرهنگ همانند «الهام از مکتب سیدالشهدا(ع)»،«انتظار برای ظهور امام زمان(عج)»،«حجاب» و... نیز جزو ارکان فرهنگ،سیاست و هویت امت مسلمان ایران قرار گرفتند.

2.به دلیل ارتباط تنگاتنگ مردم و نظام سیاسی،دشمنان و ابرقدرت های جهان به این نتیجه رسیده اند که باید برای تاثیرگزاری بر رفتار نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی تنها راه موجود نشانه گرفتن «هویت» ایرانی-اسلامی است که بعنوان پشتوانه نظام سیاسی اسلامی عمل می کند و دلیل سرمایه گذاری و هزینه های هنگفت برای رواج سیل وار مظاهر غربی به داخل کشور نیز این مساله است.

3.آنچه که چند روز قبل در زنجان اتفاق افتاد(که نمونه آن در کنکور سراسری سال جاری نیز اتفاق افتاده بود) و مدیران دانشگاه صوفی رازی به بهانه واهی از ورود بانوان چادری به امتحانات ممانعت کرده و در مواردی به اجبار چادر را از سر آنها کشیدند خواه ناخواه در مسیری حرکت کرده اند که سالهاست دشمنان نظام و انقلاب هموارش می کنند که شاید بتوانند با تغییر هویت ملت بر ماهیت نظام اسلامی تاثیر گذاشته و آن را دچار استحاله و در نهایت پوچی کنند و این نشان دهنده ورود و نفوذ خط تهاجم فرهنگی به درونی ترین ساختارهای فرهنگی ماست که توسط افرادی ایرانی ولی با ذهن و تفکری غربی به شدت پیگیری می شود.

4.مدیران دانشگاه صوفی رازی زنجان باید پاسخ دهند که چه چیزی را از سر بانوان محجبه ایرانی بر داشتند و در عوض چه چیزی می خواهند به آنها بدهند؟آیا گرفتن چادر و حجاب کامل و دادن اجازه شرکت در امتحانات، همان تفکر غربی نیست که تعهد را فدای تخصص کرده و سالهاست که در مغرب زمین در حال تولید انسان نماهای ماشینی است که بویی از هویت و فرهنگ نبرده اند و امروزه بوی تعفن آن را نمی توانند پنهان کنند؟ این مدیران باید پاسخ دهند که دلیل این چنین اقدامات که تنها سابقه اش در دوران سیاه رضاشاهی است را با چه توجیهی انجام داده اند.

5.اتفاقات دانشگاه زنجان نماینده وجود تفکری است که می تواند با بی توجهی دامنه دار مسئولین به موریانه ای تبدیل گشته و به جان فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی این مرز و بوم بیافتد، فرهنگ و هویتی که بزرگترین انقلاب قرن را رقم زده است و دشمنان قسم خورده ی بسیاری دارد، فلذا می طلبد تمام نیروهای مومن و متعهد با چشمانی بیدار این چنین حکات ضد فرهنگی را رصد کرده و با تمام توان در مقابله با آن بکوشند.