تاریخ : 1394,دوشنبه 12 مرداد16:35
کد خبر : 174826 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رتبه‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در جهان

خبرنامه دانشجویان ایران: رتبه 10دانشگاه علوم پزشکی برتر ایرانی در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در ماه می سال 2015 منتشر شد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نتایج جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه می سال 2015 میلادی نظام رتبه‌بندی ESI یا (Essential Science Indicators) اعلام شد.

مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه ISI Web of Sciences در فاصله ده ‌سال و چهار ماه ژانویه 2005 تا پایان آپریل 2015 بوده که اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود.

از کشور ایران، در حال حاضر 10 دانشگاه و موسسه علوم پزشکی کشور در این نظام رتبه‌بندی واجد رتبه هستند که رتبه آن‌ها براساس تعداد استنادات به یک درصد مقالات پراستناد دنیا در جدول آمده است.

جدول 1: رتبه دانشگاه‌ها و موسسات‌ علوم پزشکی کشور  براساس تعداد استنادات

رتبه این 10 دانشگاه و موسسه علوم پزشکی کشور براساس تعداد مقالات یک درصد پراستناد آن‌ها در بانک اطلاعاتی ISI Web of Science در دوره ده ساله فوق در جدول 2 آمده است.

جدول 2: رتبه دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ علوم پزشکی‌ کشور بر اساس تعداد مقالات

اطلاعات کلی دانشگاه‌ها و مؤسسات واجد رتبه در این نظام رتبه بندی شامل تعداد کل مقالات، تعداد کل استنادات، متوسط تعداد استناد به ازای هرمقاله و تعداد مقالات پُراِستناد در جدول 3 آمده است.

جدول 3: رتبه دانشگاه‌ها و مؤسسات علوم پزشکی‌ کشور براساس تعداد کل استنادات

منبع: مهر