تاریخ : 1394,دوشنبه 20 مهر18:28
کد خبر : 182055 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

تحت عنوان فستیوال کویرنوردی دانشجویان رخ داد؛

رقص و آواز در اردوی کویرنوردی ظاهراً دخترانه دانشگاه‌های بیرجند +عکس

اردویی تحت عنوان «فستیوال کویرنوردی دانشجویان» با حضور حدود 100 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه های سراسری، علوم پزشکی، آزاد و علمی کاربردی بیرجند در کویر همت آباد واقع در شهرستان زیرکوه برگزار شد که با حاشیه های زیادی همراه بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: اردوی کویرنوردی دانشجویان دختر خراسان جنوبی در کویر همت آباد برگزار شد و حاشیه‌های قابل تاملی داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی روزهای پنج شنبه و جمعه 16 و 17 مهرماه اردویی تحت عنوان «فستیوال کویرنوردی دانشجویان» با حضور حدود 100 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه های سراسری، علوم پزشکی، آزاد و علمی کاربردی بیرجند از سوی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان کشور(ISTTA)، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی دانشگاه های بیرجند و دانشگاه جامع علمی-کاربردی، سازمان هلال احمر و شرکت میناب سیر شرق در کویر همت آباد واقع در شهرستان زیرکوه برگزار شد که با حاشیه های زیادی همراه بود.

این اردو که در ظاهر ویژه دانشجویان دختر برگزار گردیده بود، در عمل و از سوی شرکت برگزار کننده با یک گروه کویرنوردی که اکثریت آنها مرد بودند همراه شد.

پخش آهنگ های نامناسب به همراه رقص و کشف حجاب تعدادی از دانشجویان در طول مسیر و همچنین در کویر تا حدی بود که گاهاً افرادی که مسئولیت تدارکات اردو را از سوی شرکت توریستی بر عهده داشتند اقدام به تذکر و قطع موسیقی می کردند.

همچنین رقص برخی از آقایان حاضر در گروه و خواندن شعر و ترانه توسط تعدادی از دختران دانشجو به صورت تک خوانی در حضور آقایان چه در اتوبوس و چه محل کمپ و قل خوردن روی تپه ماسه‌ها، توسط دانشجویان دختر و البته آقایان به طور بسیار نامناسب و غیراخلاقی از دیگر حواشی این اردو بوده است.

گفتنی است انتخاب تیم برگزار کننده اردو و شرکت برگزار کننده در بروز چنین حاشیه هایی مؤثر بوده است چرا که فردی که به عنوان راهنمای گروه این اردو را همراهی می کرد با طرح مطلبی قابل تأمل در همان ابتدای اردو می گوید: "بسیاری از خانم ها از من پرسیدند، می‌توانیم عکس بدون روسری بگیریم. و من در جواب آنها گفتم بله جاهایی هست که به شما خواهم گفت که بدون روسری هم می‌توانید عکس بگیرید، البته قرار است در مسیر کویر نوردی یک عکس دسته جمعی بگیریم، (با تمسخر) خواهش می‌کنم آن موقع همه روسری هایتان رو جلو بیاورید طوری که فقط چشم‌هایتان دیده شود و بعد که عکس گرفته شد آزاد باشید". که این سخنان خود زمینه بروز برخی مسائل را فراهم کرد.


کد خبرنگار : 17