تاریخ : 1394,شنبه 12 دي17:22
کد خبر : 189089 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

طبق فتوای رهبر معظم انقلاب؛

حکم تقلب در امتحان چست؟ +عکس

یکی از مرسوماتی که با فرارسیدن فص امتحانات بر سر زبان‌ها می‌افتد و حسابی ذهن دانشجویان را به خود مشغول می‌کند تا نگران تلنبار شدن درس‌ها و سرفصل‌های سنگین برای شب‌ها امتحان نباشند، مقوله «تقلب» است.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مرسوماتی که با فرارسیدن فصل امتحانات بر سر زبان‌ها می‌افتد و حسابی ذهن دانشجویان را به خود مشغول می‌کند تا نگران تلنبار شدن درس‌ها و سرفصل‌های سنگین برای شب‌ها امتحان نباشند، مقوله «تقلب» است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی رغم اینکه تقلب یکی از رایج‌ترین روش‌های مقابله با درس نخواندن در شب امتحان است اما تاکنون به صورت جدی مورد بررسی قرار نگرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب اما اخیرا با انتشار حکمی از ایشان درباره تقلب، آب پاکی را روی دست متقاضیان این روش تسهیل کننده امتحان و مطالعه شب امتحانی، ریخت.

حکم تقلب در امتحان:

تقلب کار نادرسی است و اگر حقی از کسی ضایع شود، یا خلاف مقررات نظام کسی مرتکب شود، بله مستحق عذاب است. اگر مسئول یا معلم یا حتی شاگرد دیگر که از روی دستش می‌نویسد هم راضی باشد این در مسئله تاثیری ندارد. یعنی اگر کسی تقلب می‌کند، آن فردی که او را کمک می‌کند، معلم باشد یا از شاگردان باشد، راضی باشد یا نباشد، تاثیری در این مسئله ندارد.


کد خبرنگار : 17