تاریخ : 1394,چهارشنبه 21 بهمن16:18
کد خبر : 192730 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

نامه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور به نمایندگان مجلس:

برنامه ششم توسعه، گام جدید دولت برای تغییر سیاستهای اساسی نظام است

پس از فرجام ناکام برجام در سیاست خارجه دولت تدبیر و امید، گام دوم استحاله سیاست‌های اساسی نظام در قالب برنامه ششم توسعه به میدان آمده و اینک برجامی دیگر این بار با هدف تغییر ساختاری و برنامه‌ای داخل کشور در حال مطرح شدن است که می‌توان از آن با عنوان «برجام 2» نام برد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئولین بسیج دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به برنامه احتمالی دولت مبنی بر «برجام 2» هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قسمت مهمی از این نامه آمده است: پس از فرجام ناکام برجام در سیاست خارجه دولت تدبیر و امید، گام دوم استحاله سیاست‌های اساسی نظام در قالب برنامه ششم توسعه به میدان آمده و اینک برجامی دیگر این بار با هدف تغییر ساختاری و برنامه‌ای داخل کشور در حال مطرح شدن است که می‌توان از آن با عنوان «برجام 2» نام برد.

متن کامل نامه را در ادامه می خوانید:

بسم رب الشهدای و الصدیقین

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و درود بیکران بر پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی و خاندان عصمت و طهارت(ع)

امسال در حالی به استقبال آغاز سی و هشتمین سال انقلاب سلامی عزیزمان می‌رویم که در سال‌های پایانی دهه پیشرفت و عدالت قرار گرفته‌ایم مطمئنا شما نمایندگان ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی از سیر حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن اسلامی آگاه و مطلع می‌باشید و می‌دانید که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به تاسی از امام خمینی مرحله فعلی انقلاب اسلامی را مرحله دولت اسلامی معرفی نمودند و ماموریت این نسل را تشکیل دولت اسلامی و رساندن کشور به جامعه اسلامی تعیین کردند و برهمین اساس فرموده‌اند که: این نسل اضمحلال تمدن غرب را خواهد دید و این نسل یا نسل آینده تشکیل تمدن نوین اسلامی را خواهد دید. براساس سخنان حکیمانه امام خامنه‌ای امروز که در مرحله دولت اسلامی قرار گرفته‌ایم اقشار و نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی باید نسبت به این موضوع حساس بوده و تمام تلاش خود را برای تحقق دولت اسلامی به عرصه ظهور بگذارند.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

1-  همان گونه که امام خمینی فرمود مجلس باید در راس امور باشد برای تحقق مرحله دولت اسلامی نیازمند نقشه جامع اداره کشور هستیم که در ادبیات گفتمانی انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام خامنه‌ای این نقشه جامع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نام نهاده شده است.

2- شما نمایندگان ملت نیک می‌دانید که فضای امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون تدوین برنامه پنج ساله ششم در تلاطم قرار دارد برهمین اساس دانشجویان بسیجی و مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور نکات مهمی را پیرامون تصمیم گیری در مورد برنامه پنج ساله ششم براساس وظیفه و رسالت انقلابی خود به نمایندگان محترم گوشزد و یادآوری می‌کنند:

3-  آیا ملاک ارزیابی برنامه پنج ساله ششم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه‌‌ همان ملاک‌های توسعه غربی است یا شاخص‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؟

4- آیا نمایندگان محترم مجلس نسبت به چند ده صفحه ارائه شده از برنامه پنج ساله ششم از مجموع ۱۳۰۰ صفحه‌ای این برنامه واکنش خاصی نشان داده یا خواهند داد یا ادبیات دولت محترم مبنی بر محرمانه بودن این اسناد را پذیرفته یا خواهند پذیرفت؟

5- آیا نمایندگان محترم مجلس که وظیفه اصلیشان قانونگذاری می‌باشد در این ایام علاوه بر نشست‌ها و تبلیغات انتخاباتی خود بررسی برنامه ششم را که براساس الگوی توسعه غربی در یک سند ۱۳۰۰ صفحه‌ای طراحی شده است دغدغه اصلی خود می‌دانند؟

6- آیا نمایندگان محترم مجلس از این موضوع آگاه هستند که یکی از نقاط اصلی برنامه ششم ارائه شده توسط دولت محترم آن است که تمامی موارد مربوط به خارج از مرزهای ایران اسلامی باید براساس نظر وزارت امور خارجه سیاست گذاریو تصمیم گیری شود و آیا این موضوع نتایجی از قبیل تضعیف عملکرد ارگان‌هایی مانند سپاه قدس در منطقه را به دنبال خود نخواهد داشت چرا که مشاور محترم آقای رئیس جمهور یعنی‌‌ همان آقای معلوم الحال به نام محمد سریع القلم چندی پیش اظهار داشته است که بنا نیست پول‌های آزاد شده در جریان برجام خرج جنگ در سوریه و عراق و غیره شود؟

7- آیا براساس ماده ۱۹ برنامه ششم که مقاوم سازی فرهنگ را در ارائه لیست خدمات صدا و سیما، وزارت ارشاد و سازمان مربوطه به بخش خصوصی و حق پخش مسابقات ورزشی معرفی می‌کند نوعی خیانت در برنامه ریزی به حساب نمی‌آید؟

8- در ماده ۲۶ که قرار بوده بحث ارتقای نهاد خانواده و جایگاه زن و حقوقش مطرح شود پیشنهادهای مشخصی مطرح نشده است لازم به ذکر است که در برنامه ششم اصلا اثری از مسئله جمعیت و فرزندآوری دیده نمی‌شود یعنی با اینکه ما در دهه‌های آینده دچار بحران جمعیتی خواهیم شد ولی در برنامه ششم نسبت به این مسئله حساسیتی وجود ندارد آیا این موضوع در تقابل مستقیم با سیاست‌های ابلاغی نظام جامع سلامت از سوی مقام معظم رهبری قرار ندارد.

موارد مطرح شده نکاتی مهم و گوشه‌ای از نابخردی‌های موجود در برنامه ششم می‌باشد چرا که قرار بود برنامه ششم براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طراحی گردد.

در پایان تذکر یک نکته را بر خود واجب می‌دانیم تحلیل ما بر این است که پس از فرجام ناکام برجام در سیاست خارجه دولت تدبیر و امید گام دوم استحاله سیاست‌های اساسی نظام در قالب برنامه ششم توسعه به میدان آمده و اینک برجامی دیگر این بار با هدف تغییر ساختاری و برنامه‌ای داخل کشور در حال مطرح شدن می‌باشد که می‌توان از آن با عنوان برجام ۲ نام برد لذا بر خود واجب می‌دانیم که براساس پاسداری از اصول نه شرقی نه غربی مکتب امام راحل در راستای تبیین سخنان حکیمانه امام خامنه‌ای این تذکر اساسی و مهم را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدهیم که به موضوعات اصلی و اساسی انقلاب اسلامی بپردازیم که اگر این گونه نشد یک بار دیگر در کمتر از ۲۰ دقیقه همانند برجام ۱ به برجام ۲ نیز رای خواهید داد و آن را مصداق این آیه قرآن کریم قرار خواهید گرفت که خداوند متعال در آیه ۱۰۴ سوریه مبارکه کهف فرمود الذین ذل السعی فی الحیات الدنیا و هم یحسبونهم یحسنون صنعا آن‌ها که تلاش‌هایشان در زندگی دنیا گم و نابود شده با این حال می‌پندارند کار نیک انجام می‌دهند.

والسلام علی من اتبع الهدی
مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور
بهمن 1394


کد خبرنگار : 17