تاریخ : 1395,پنجشنبه 04 شهريور15:22
کد خبر : 208000 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جزئیات بازداشت «دری اصفهانی» توسط سپاه

اظهارات مهم حاجی دلیگانی پس از اینکه "رسول دری اصفهانی" امروز خبر دستگیری اش به اتهام جاسوسی را کذب خوانده بود

خبرنامه دانشجویان ایران: اظهارات مهم حاجی دلیگانی پس از اینکه "رسول دری اصفهانی" خبر دستگیری اش به اتهام جاسوسی را کذب خوانده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از 598، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی؛ با ادعای بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی مسوول بانکی تیم مذاکره کننده هسته ای در جریان سفر وزیر امور خارجه به ترکیه، اظهار داشت: آقای دری اصفهانی قبل از انقلاب با خزانه داری آمریکا کار می کرده است و نماینده خزانه داری آمریکا در بخش کشور انگلستان بوده.

آقای دری اصفهانی تابعیت کانادایی دارد و اخیرا به عنوان مشاور آقای سیف در بانک مرکزی مشغول به کار بوده و از چندین جا نیز حقوق گرفته است؛ او ماهیانه 7500 پوند معادل حدود 35 میلیون تومان از شبکه انگلیسی آمریکایی حقوق دریافت و همچنین مبالغ دیگری از جاهای دیگری دریافت کرده است که به عنوان مثال از کمیته برجام و بانک سامان که از طرف آقای سیف عضو هیات مدیره آنجا شده بود، حقوق دریافت می کرده است.

آقای دری اصفهانی در تیم مذاکره کننده زیر مجموعه تیم آقای بعیدی نژاد بود و هنگامی که به وی مشکوک می‌شوند، زمانی که قصد فرار به کانادا داشته است در پروازی که در ترکیه و همراه آقای ظریف بوده است، دستگیر می شود.


کد خبرنگار : 37