تاریخ : 1395,پنجشنبه 04 شهريور21:06
کد خبر : 208033 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

ماجرای دانشگاه صنعت نفت این بار در بوشهر

بیش از دو روز از زمان تعلیق تجمعات گسترده دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به دلیل خلف وعده وزارت نفت در عدم پایبندی به تعهد اولویت استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه نمیگذرد که بیژن زنگنه، ادعای از سرگیری فرآیند بورسیه را دارد !

خبرنامه دانشجویان ایران: بیش از دو روز از زمان تعلیق تجمعات گسترده دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به دلیل خلف وعده وزارت نفت در عدم پایبندی به تعهد اولویت استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه نمی گذرد که بیژن زنگنه، ادعای از سرگیری فرآیند بورسیه را دارد! (اینجـــا)

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بیانیه دانشجویان و فارغ التحصیلان تجمع کننده در 10 روز اخیر در مقابل مجلس در واکنش به این خبر آمده است: سوال اینجاست که آیا هم اینک ایشان به تعهدات استخدامی پیشین خود در قبال فارغ التحصیلان دانشگاه تخصصی نفت و گاز که مرکز اصلی تربیت متخصصین صنعت نفت بوده است و در محروم ترین نقطه ی ایران (با هدف درک دانشجویان از شرایط محیط کاری) اقدام به بورسیه نمودن استعدادهای نخبه ایران نموده، عمل کرده اند؟

باید به حال مسؤولانی که این چنین تصمیمات لحظه ای را می گیرند افسوس خورد.

آقای زنگنه شما با فارغ التحصیلان گذشته دانشگاه صنعت نفت چه کردید؟

تجمعات گسترده ایشان نشان از خلف وعده های مکرر شماست حال چگونه فکر بورسیه نمودن عده ای جوان بی گناه را دارید؟ (اینجا)، (اینجا)، (اینجا) و (اینجا)

آیا آنان سرنوشتی جز سرنوشت فارغ التحصیلان فعلی مجموعه دانشگاه صنعت نفت خواهند داشت؟

آیا ایشان نیز باید روزگاری همچون مهندسین فعلی صنعت نفت برای استیفای حق استخدامی خود آواره راهروهای مجلس شورای اسلامی و دادگاه ها باشند؟

بحث بورسیه و تعهد خدمت فراتر از بار حقوقی، مسئولیت بزرگ دیگری را بر دوش دولتمردان قرار می دهد که همانا بار اخلاقی و شرعی و عرفی آن است که با بدعهدی و پیمان شکنی، باعث افزایش ریشه های بد بینی به دولت در سراسر میهن اسلامی مان خواهد شد.

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که تا تعیین تکلیف فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت،  صحبت از بورسیه های جدید به نوعی به سخره گرفتن اعتماد مردم است.


کد خبرنگار : 37