تاریخ : 1395,دوشنبه 12 مهر18:53
کد خبر : 211757 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعتیاد زنان در ایران از حالت پنهان درآمده است

یک درمانگر اعتیاد می‌گوید اعتیاد زنان در ایران از حالت پنهان به حالت نیمه‌آشکار درآمده است و به همین علت نگرانی‌های مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان ایجاد شده است. گرایش زنان ایران به مواد مخدر افزایش یافته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در ماه‌های گذشته مقام‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش گرایش زنان به مواد مخدر خبر داده بودند.

بنابر برآوردها ۹ تا ۱۰ درصد کل جمعیت معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دهند.

مقام بهزیستی کشور زنان معتاد را بیش از ۱۵ درصد کل معتادان می‌دانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدیرعامل "جمعیت تولد دوباره" درباره راه‌های مقابله با اعتیاد زنان و درمان آن می‌گوید باید راه‌حل‌های سیستمی در حوزه اعتیاد زنان طراحی شود زیرا به گفته او، زنان ویژگی‌های خاص جنسیتی دارند، این در حالی است که برنامه‌های کاهش آسیب و درمانی که در سطوح مختلف برای آنان طراحی شده است شکل مردانه داشته است.

عباس دیلمی‌زاده بر این نظر است که باید برنامه‌های کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی از زنان را با توجه به شکل جنسیتی و شکل مورد نیاز زنان طراحی کرد، زیرا زنان به برنامه‌های حمایت اجتماعی بیشتری نیاز دارند و ممکن است طول درمان اعتیاد نیز در آنان متفاوت باشد.

"جمعیت تولد دوباره" یک سازمان خودجوش مردمی متشکل از افراد سابقا معتاد و فعالان دانشگاهی است که در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کند.


کد خبرنگار : 37