تاریخ : 1395,پنجشنبه 15 مهر12:53
کد خبر : 212063 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تصاویر ناو منهدم شده امارات توسط انصارالله

امارات متحده عربی که همان ابتدا حمله موشکی انصارالله به ناو جنگی خود در جنوب یمن را تکذیب می کرد، امروز تصاویر این ناو منهدم شده را منتشر کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: جنبش انصارالله یمن شنبه این هفته اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی-سعودی را در سواحل المخا (جنوب غرب) هدف قرار داده و منهدم کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، وزارت خارجه امارات ابتدا در واکنش به این خبر و تکذیب ادعای نیروهای یمنی، اعلام کرد که یکی از کشتی‌های غیر جنگی این کشور در نزدیکی‌های تنگه باب المندب یمن دچار سانحه و غرق شده است.

نیروهای انصارالله ساعاتی پس از انتشار این خبر، ویدیوئی از لحظه شلیک و برخورد موشک سطح به سطح به کشتی امارتی منتشر کردند.

امارات و فرماندهی ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی و تداوم شکست‌های خود اعلام کردند که کشتی‌ای که مورد اصابت موشک نیروهای یمنی قرار گرفته، حامل کمک‌های انسان دوستانه بوده است.

فرماندهی ائتلاف عربستان در بیانیه‌ای که صادر کرد، حتی این حمله را «نشانه‌ای خطرناک» توصیف کرد.

این ناو 98 متر طول و 27 متر عرض و 3 و نیم متر ارتفاع دارد و 35 نفر خدمه و سرنشین بر روی آن مشغول به خدمت هستند و در صورت نیاز می‌تواند 100 پیاده نظام را در خود جای دهد.

امارات این کشتی نظامی را که ساخت استرالیاست، از نیروی دریایی آمریکا اجاره کرده بود.


کد خبرنگار : 37