تاریخ : 1395,شنبه 01 آبان17:28
کد خبر : 213608 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برای تبادل دانشجو با ۴ کشور؛

برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه تبادل دانشجو با کشورهای چین، نیوزلند، استرالیا و افغانستان در این دانشگاه خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه تبادل دانشجو با کشورهای چین، نیوزلند، استرالیا و افغانستان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وبدای مشهد، دکتر محمدرضا دارابی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های کلان منطقه ۹ با اعلام این خبر افزود: در بحث بین المللی سازی دانشگاه های استان خراسان بزرگ؛ برقراری ارتباط و تعامل با کشورهای چین، نیوزلند، استرالیا و افغانستان به خراسان بزرگ و کلان منطقه ۹ آمایشی واگذار شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در همین زمینه دانشگاه بیرجند با کشور افغانستان و دانشگاه مشهد و دیگر دانشگاه ها با کشورهای استرالیا، نیوزلند و چین مکاتباتی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه علوم اعصاب یکی از ماموریتهای ویژه کلان منطقه ۹ در طرح تحول و نوآوری در آموزش به شمار می رود اظهار داشت: در این اجلاس به اقدامات انجام شده و دریافت گزارش کارگروه بین المللی سازی و علوم اعصاب (نوروساینس) پرداخته شد.

دارابی خاطرنشان کرد: در این جلسه بحث بین المللی سازی دانشگاه های استان خراسان بزرگ (خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی) مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس دانشگاه های علوم پزشکی می توانند با دانشگاه های دیگر کشورها مکاتبات و مراوداتی در خصوص پذیرش و انتقال دانشجو داشته باشند.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا با دانشکده ها و دانشگاه های کشورهای عنوان شده در  تبادل دانشجو به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم که در این خصوص نیز بیشترین تلاش ما، پذیرش دانشجو از این کشورها در ایران است تا بتوانیم جایگاه علمی خود را به جهان معرفی کنیم.


کد خبرنگار : 39