تاریخ : 1395,سه شنبه 07 دي16:16
کد خبر : 220979 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سرانه دانشجویان معلم یک سوم سایر دانشجویان کشور است

معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اینک سرانه دانشجویان معلم ۳۰ میلیون ریال به ازای هر نفر بوده که در همسنجی با دانشجویان سایر دانشگاه ها معادل یک سوم است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اسفندیار چهاربند روز دوشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان اداری آموزش و پرورش منطقه سیستان در شهرستان زابل اظهار داشت: به منظور تربیت معلمانی کار آمد و خوب باید سرانه در نظر گرفته شده برای دانشجویان معلم افزایش یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش ۹۵۰ هزار شاغل در کشور دارد که از این تعداد ۵۴۰ هزار نفر در گروه معلمی شامل دبیر، آموزگار، هنر آموز و استاد کار هستند.

وی افزود: به منظور عملکرد مطلوب معلمان باید تراکم کلاس ها مدیریت شود.
وی تصریح کرد: هم اینک ۴۲۵ هزار کلاس در کشور وجود دارد که کار دسته بندی این کلاس ها در حال انجام است.

معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیروی انسانی سرمایه ای بسیار مهم تلقی می شود که در کنار کمبودهای موجود می تواند سبب توسعه پایدار کشور شود.

چهاربند بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان از ۱۰ تا حدود ۴۰ میلیون ریال برای دولت هزینه دارند باید در مدیریت، تدریس و تربیت آنان و نیز نیروی انسانی دقت ویژه ای داشت.
وی گفت: فضای مدیریت فناوری در آموزش و پرورش اشتباه است و باید تمام بخش ها وارد این حوزه شوند.

وی اظهار داشت: به موازات توسعه فناوری اطلاعات باید کوچک سازی رخ دهد که این امر یکی از برنامه های وزیر کنونی آموزش و پرورش است.
وی با انتقاد از فعالیت کلاس ها و کتاب های تست برای ورود به دبیرستان های نمونه و تیز هوشان خواستار اصلاح آزمون های تستی کمی در این زمینه شد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل نیز در این نشست گفت: منطقه سیستان با ۶ منطقه آموزش و پرورش ۹۰ هزار و ۸۰۱ نفر دانش آموز دارد.
علی اکبر بزی اظهار داشت: همچنین در این منطقه ۶ هزار و ۶۹۵ معلم وجود دارد که در چهار هزار و ۱۹۷ کلاس مشغول تدریس به دانش آموزان هستند.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید فعالیت های مطلوب بسیاری در این منطقه داشته است که باید از این اقدامات تشکر کرد.
وی بیان کرد: اصلی ترین مشکل دانش آموزان این منطقه وضعیت نامطلوب معیشتی خانوار هاست که این امر در تمام بخش های زندگی آنان تاثیر می گذارد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، هامون، زهک و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

کد خبرنگار : 37