تاریخ : 1395,پنجشنبه 19 اسفند05:29
کد خبر : 229441 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

مراسمی که دانشجویان را بهت‌زده کرد؛

واکنش‌های متفاوت مسئولین دانشگاه آزاد شیراز به برگزاری رقص و آواز مختلط +فیلم

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، در ابتدا ضمن اظهار بی اطلاعی از برگزاری مراسم، گفت: من از مرجع صدور مجوز برای برگزاری این جشن بی اطلاعم و این احساس را داشتم که این جشن می بایست طبق روال هر ساله برگزار شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی رغم اعلام مسئولین وزات علوم مبنی بر عدم برگزاری مراسم‌های از قبیل کنسرت با چاشنی‌هایی از جنس رقص و آواز دانشجویی در دانشگاه‌ها اما همچنان ظهور و بروز چنین برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها به بهانه‌های مختلفی از جمله عید نوروز، عید نوروز، اعیاد مذهبی، جشن فرهنگی و ... به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پایگاه اطلاع‌رسانی غریو در گزارشی مدعی شد که صبح روز گذشته در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز جشنی برگزار شد که همه دانشجویان را در بهت و حیرت فرو برد.

در ادامه گزارش این پایگاه خبری آمده است: چند ماهی از اعلام شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان جهان اسلام می گذرد. پایتختی که از همان ابتدای شروعش با ساز و دهل آغاز شد.

هر چند که اعتراض های بزرگان شهر، برخی از مسئولین را از آن عمل باز نداشت و مراسم تا پایان ادامه یافت اما در نهایت این بنای کجی بود و هست که از ابتدا آجرش خشت های رقص و ساز و آواز به نام فرهنگ شد.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، در ابتدا ضمن اظهار بی اطلاعی از برگزاری مراسم، گفت: من از مرجع صدور مجوز برای برگزاری این جشن بی اطلاعم و این احساس را داشتم که این جشن می بایست طبق روال هر ساله برگزار شود.

این در حالی است که یکی از عوامل اجرای این جشن در پاسخ به این سوال که سرپرستی این بر عهده چه کسی بوده است، گفت: مسئول برگزاری این جشن و سرپرست گروه نمایش نیز بر عهده استاد شاه قلعه از اساتید همین دانشگاه بوده است.

وی در ادامه افزود: ما از مدت یک هفته قبل در حال تمرین جهت این اجرا بوده ایم و آخرین تمرین را نیز شب گذشته داشتیم.

عضو گروه نمایش یک برگ از نمایش نامه را نیز در اختیار این پایگاه خبری تحلیلی قرارداد که در ادامه به تصویر کشیده شده است.

حال این نمایش در حالی اجرا شد که مسئول حراست دانشگاه اظهار بی اطلاعی از اجرای این نمایش داشت و معاونت فرهنگی دانشگاه را مسئول برگزاری این نمایش دانست.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در خصوص این برنامه گفت: این گروه امروز صبح قبل از اجرا، یک نوبت کل برنامه را برای اینجانب اجرا کردند و فقط چند قسمت از آن را مناسب فضای دانشگاه ندیدم و دستور به تصحیح و یا حذف آن را دادم.

در ادامه قسمتی از اجرای این نمایش را می‌بینید: