تاریخ : 1396,چهارشنبه 04 مرداد20:20
کد خبر : 241913 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر در ایران

المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ به میزبانی ایران و با حضور۸۵کشور در قالب تیم های چهارنفره از 7 مرداد در برج میلاد آغاز و در 14 مرداد خاتمه می باد.

خبرنامه دانشجویان ایران: المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ به میزبانی ایران و با حضور۸۵کشور در قالب تیم های چهارنفره از 7 مرداد در برج میلاد آغاز و در 14 مرداد خاتمه می باد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، محمد علی آبام رییس کمیته المپیادد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در نشست خبری اظهار گفت:  در المپیاد های جهانی سه کمیته بین المللی, علمی و فنی فعالیت می کنند.
اعضای کمیته ها از کشور های مختلف هستند، یعنی تصمیم گیرنده های اصلی این سه کمیته جهانی هستند، از سال ۲۰۱۷ به بعد ایران سه نماینده در این کمیته ها داشته است.

وی افزود: اعضای کمیته جهانی بهمن امسال از تهران بازدید کرده است و از روند آماده سازی برگزاری مسابقات راضی بودند.

آبام در ادامه گفت: امتحانات مربوط به المپیاد کامپیوتر در ۲ نوبت برگزار می شود که در هر نوبت سه مسئله و ۵ ساعت فرصت برای پاسخ به آن وجود دارد و سه مسئله به عنوان ذخیره انتخاب شده است.

وی در خصوص سرنوشت دانش آموزانی که در المپیاد جهانی کامپیوتر صاحب مدال می شوند گفت: از تیم چهار نفره ایران در المپیاد جهانی سال ۲۰۰۰ ,سه نفر داخل کشور هستند که در بهترین دانشگاه جهان تحصیل کرده و به ایران بازگشتند. برای نمونه اقای امید اعتصام هم اکنون عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی هستند که پس از تحصیل در دانشگاه MIT. به ایران باز گشتند.