تاریخ : 1396,سه شنبه 21 آذر19:19
کد خبر : 252587 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

صدیقی: دانشجویان فعالیت سیاسی نمی‌کنند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان برای شرکت در فعالیت‌های سیاسی اقبال نشان نمی‌دهند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مجتبی صدیقی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: در عرصه فعالیت‌های دانشجویی سه تشکل در دانشگاه داریم که شامل تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و شورای صنفی هستند.

وی با اشاره به اینکه در تشکل‌های سیاسی دانشجویی جمعیت زیادی وجود ندارد و دانشجویان فعالیت‌ در آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، افزود: حضور در فعالیت‌های سیاسی هزینه‌های زیادی دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در چهار سال گذشته از دولت یازدهم تلاش شد تا دانشجویان مشکلی به لحاظ فعالیت‌های سیاسی پیدا نکنند، ادامه داد:

اما در همین فضای باز سیاسی هم اقبال زیادی از سوی آن‌ها برای حضور در فعالیت‌های سیاسی دیده نمی‌شود.

صدیقی با تأکید بر اینکه فردگرایی و عدم توجه به جمع هنوز در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و زمان دانشجویی زمان مناسبی برای تمرین فعالیت‌های جمعی است، عنوان داشت: در گذشته کارهای فکری در تشکل‌های دانشجویی بیشتر بود، اگرچه اکنون نیز وجود دارد، اما بسیار کم‌رنگ شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای مجازی مکانی برای فکر نیست، بلکه جایگاهی برای اطلاع‌رسانی است، امروزه آفت فضای مجازی بر موضوع فکر کردن تأثیر گذاشته است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید ساماندهی شوند و هم‌اکنون با فضای قابل قبول در دانشگاه فاصله زیادی داریم.