تاریخ : 1397,جمعه 18 آبان14:06
کد خبر : 289601 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

در دانشگاه شاهد صورت گرفت؛

طرحی جالب برای تشویق دانشجویان به کتابخوانی +عکس

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد با ابداع طرحی با عنوان کتابگردون گامی برای ترغیب دانشجویان به مطالعه کتاب و کتابخوانی بر می دارد. در این طرح دانشجویان تشویق می شوند تا کتابهای جدید که هم دانشگاهیانشان به آنها توصیه می کنند را مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه شاهد در هفته ای که گذشت میزبان طرح جالبی برای تشویق به کتابخوانی بودند.

در این طرح که به همت انجمن اسلامی دانشجویان طراحی و اجرا شده است دانشجویان می توانند کتاب هایی را به امانت بگیرند و بعد از مطالعه دوباره آنها را به سبد کتابگردون بازگردانند و کتاب دیگری را برای مطالعه انتخاب کننئ.

دانشجویان همچنین می توانند این کتابها را پس از مطالعه به دوستان و همکلاسیهای خود معرفی کنند تا آنها نیز با مراجعه به سبد اصلی کتاب را دریافت کرده و مطالعه کنند.

از دیگر مشخصات این طرح امکان به اشتراک گذاری کتاب از سوی دانشجویان است. یعنی دانشحویان نیز می توانند کتاب هایی را به سبد کتابگردون تحویل دهند تا سایر دانشجویان در طول این طرح بتوانند این کتاب را امانت گرفته و مطالعه کنند.

مهمترین نتیجه  این طرح که در کوتاه مدت خود را نشان می دهد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی میان دانشجویان است. دانشجویانی در کنار مطالعات درسی خود کتابهایی را با موضوعات فرهنگی تاریخی سیایی و یا رمان و ... مطالعه می کنند و خودشان  می شوند یک مبلغ برای آن کتاب در میان دوستان و آشنایانشان.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد که به تازگی میزبان برگزاری نمایشگاه کتاب در این دانشگاه بود امروز میزبان این طرح جالب شده است. همچنین لازم به ذکر است که این طرح هر روز از ساعت 11:30 تا 15 در مقابل ساختمان ایثار این دانشگاه برگزار می شود.

در ادامه تصاویری از این طرح که در دانشگاه شاهد برگزار شد را مشاهده می کنید:


کد خبرنگار : 17