تاریخ : 1398,یکشنبه 11 فروردين13:02
کد خبر : 306960 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ارتقای رنکینگ بین‌المللی دانشگاه بوعلی همدان در سال ۹۷

رئیس دانشگاه بوعلی همدان گفت: سال ۹۷ این دانشگاه موفق شد در رنکینگ لایدن هلند در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی همدان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه گرایش اصلی دانشگاه در یک سال گذشته تعامل و ارتباط با بخش‌های مختلف خارج از دانشگاه بوده، اظهار کرد: این ارتباط را با صنعت و بیشتر با بخش خصوصی ایجاد کردیم.

محمدی فر ادامه داد: به نظر من عملکرد موفق ما در انجمن‌های علمی بروز کرد؛ به ویژه یکی از این انجمن‌ها به نام کارستان که موفق شد در سطح کشور برای خود نام آوری کند و با وزارت علوم ارتباط و همکاری داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه رویکرد دانشگاه برای حرکت رو به رشد خود از فعالیت‌های کمی به سمت فعالیت‌های کیفی سوق پیدا کرده است، افزود: تلاش کردیم که جامعه بیشتر بتواند از ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کند و در این قسمت موفقیت‌هایی نیز کسب کردیم.

وی گفت: از دیگر اقدامات ما در سال ۹۷ تأسیس یک مرکز رشد دانشگاهی داخل دانشگاه بود؛ قبلا یک مرکز رشد بیرون از دانشگاه داشتیم و امسال موفق شدیم مرکز رشد دیگری نیز تأسیس کنیم.

محمدی فر به توسعه کیفی دانشگاه در حوزه رنکینگ‌های بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ دانشگاه بوعلی موفق شد در رنکینگ لایدن هلند یکی از هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و همزمان برای اولین بار در رنکینگ شانگ‌های نیز وارد شدیم.

وی با بیان اینکه در رنکینگ وبومتریک، به لحاظ صفحات وب در جمع ۵۱ یک دانشگاه برتر کشور قرار گرفتیم، گفت: دانشگاه بوعلی همچنین امسال برای اولین بار در رنکینگ گرین متریک نیز قرار گرفت.