تاریخ : 1398,سه شنبه 20 فروردين00:21
کد خبر : 307798 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

صدوق: بررسی آثار سیلاب از سوی تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه آثار سیلاب را بررسی می‌کند، گفت: آثار منفی سیلاب در ایران، کشور را به یک آزمایشگاه بزرگ برای حوزه علوم زمین و محیط زیست تبدیل کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های ناشی از وقوع سیل در کشور و همدردی با سیل‌زدگان گفت: علاوه بر تأمین مایحتاج سیل زدگان و ترمیم مسیر‌های ارتباطی و روستاها، با توجه به اینکه وقوع سیلاب در کشور، وضعیت جدیدی را در کشور ایجاد کرده است، باید سیل و اثرات آن را بررسی کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: آثار منفی سیلاب در ایران، کشور را به یک آزمایشگاه بزرگ برای حوزه علوم زمین و محیط زیست تبدیل کرده است که یاری محققان و دانشمندان را برای بررسی و حصول نتیجه می‌طلبد.

صدوق ادامه داد: پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی نیز یکی از نهاد‌های فعال برای بررسی وضعیت جوی و زمین است که با بررسی‌های لازم، به سازندگی کشور کمک می‌کند و بناشده تا در اولین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه به موضوع سیل، تحقیق روی آن و کمک به دانشجویان سیل‌زده دانشگاه بپردازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا شده تا تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی به‌صورت کامل و سازمان‌یافته این موضوع را بررسی کند تا در آینده شاهد چنین عوارض ناگواری از حوادث طبیعی نباشیم.