تاریخ : 1398,سه شنبه 10 دي21:47
کد خبر : 340448 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

مصوبه عجیب دانشگاه صنعتی شیراز صدای دانشجویان را درآورد؛

فرآیند فارغ التحصیلی را انجام ندی جریمه دیرکر باید بدی! +عکس

به دانشگاه صنعتی شیراز و موسسات عضو هیات امنا، اجازه داده شده است که از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بعد از سه ماه از دفاع پایان‌نامه و دانشجویان کارشناسی که پس از گذراندن آخرین درس اقدام به فرآیند فارغ التحصیلی ننموده‌اند، روزانه به مبلغ ۳هزار تومان به ازای هر روز دیرکرد، جریمه دریافت نماید.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماجرای دریافت هزینه دروس جبرانی که به نظر می رسید در دانشگاه ها به پایان رسیده باشد، و حتی دیوان عدالت اداری نیز احکامی صادر کرده، بازهم دانشگاه هایی هستند که این مسئله با حاشیه همراه است. تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در اعتراض به آنچه که انها دریافت شهریه دروس جبرانی و پولی سازی آموزش می نامیدند تجمع کردند؛ آنها این مسئله را مصوب هیات امنا اعلام کردند و در خواسته های لغو قوانین فعلی را داشتند.

تجمع کنندگان مصوبات جدید هیات امنا را اینگونه عنوان کردند: 1-  اخذ مجدد دروس دوره‌ی کارشناسی ارشد منوط به پرداخت شهریه ۱۵۸۴۰۰ تومانی به ازای هر واحد اعلام شده است. 2-  اخذ مجدد دروس افتاده یا حذف‌شده دوره کارشناسی از ترم ۹ به بعد منوط به پرداخت شهریه ۶۰هزار تومانی به ازای هر واحد اعلام شده است. 3-   به دانشگاه صنعتی شیراز و موسسات عضو هیات امنا، اجازه داده شده است که از دانشجویان بابت رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون موارد خاص داخل دانشگاه از طریق سامانه سجاد، به میزان ۲۰هزار تومان و خارج از سامانه، مبلغ ۵۰هزار تومان به ازای هر مرتبه درخواست هر پرونده، هزینه دریافت نمایند.

مصوبه عجیب دانشگاه صنعتی شیراز صدای دانشجویان را درآورد؛

4-  به دانشگاه صنعتی شیراز و موسسات عضو هیات امنا، اجازه داده شده است که از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بعد از سه ماه از دفاع پایان‌نامه و دانشجویان کارشناسی که پس از گذراندن آخرین درس اقدام به فرآیند فارغ التحصیلی ننموده‌اند، روزانه به مبلغ ۳هزار تومان به ازای هر روز دیرکرد، جریمه دریافت نماید. 5- شایان توجه است دانشگاه‌هایی همچون امیرکبیر و گلستان دارای ۱۰ ترم سنوات مجاز می‌باشند و نام ۴۱ دانشگاه مطرح دولتی در لیست دانشگاههای با ۹ ترم سنوات مجاز دیده می‌شود که متاسفانه دانشگاه صنعتی شیراز بعد از تبدیل به بنگاه آموزشی از این لیست خارج شده است.

مصوبه عجیب دانشگاه صنعتی شیراز صدای دانشجویان را درآورد؛

 

این دانشجویان "خواستار لغو فوری کلیه مصوبات یاد شده و عودت تمامی هزینه‌های اخذ شده از این طریق به دانشجویان و بازگشت سنوات مجاز به حالت قبل" شدند. این تجمع را جمعی از تشکل های دانشجویی حمایت می کردند.

* گزارش از امین خلیق


کد خبرنگار : 16