تاریخ : 1398,دوشنبه 23 دي22:52
کد خبر : 342142 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

در ویندوز، ios و اندروید؛

آموزش جلوگیری از اتصال خودکار به یک شبکه وای‌فای

اتصال به یک شبکه وای‌فای باز مثل هات اسپاتهای بیسیم رایگان، کامپیوتر یا دستگاه موبایل شما را در معرض خطرات امنیتی قرار می‌دهد. هر چند اتصال خودکار به این نوع از شبکه‌ها به طور پیش فرض فعال نیست، اما این امکان وجود دارد که کامپیوتر، تلفن یا تبلت شما به طور تصادفی و بدون این که شما متوجه شوید امکان اتصال خودکار به یک وای‌فای باز را فراهم کند. برای جلوگیری از خطرات امنیتی استفاده از شبکه‌های باز باید آنها را با دقت مدیریت کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای افزایش سطح ایمنی در کامپیوتر، تلفن یا تبلت خود باید تنظیمات مربوط به شبکه بی‌سیم دستگاه خود را بررسی کنید و ببینید آیا این تنظیمات فعال هستند یا خیر. اتصال خودکار به وای‌فای باید تنها در شرایط موقتی مورد استفاده قرار گیرد.

فراموش کردن شبکه‌های وای‌فای
یک موضوع دیگر که در مورد شبکه‌های باز باید به یاد داشته باشید این است که دستگاه شما ممکن است به گونه‌ای تنظیم شده باشد که اتصالاتی که شما در گذشته از آن استفاده کرده‌اید را به خاطر بسپارد، فرقی هم نمی‌کند که این ک شبکه باز یا خصوصی و شخصی بوده باشد. ذخیره سازی اطلاعات شبکه یک قابلیت کاربردی است که باعث می‌شود شما دیگر مجبور نباشید در هر بار اتصال به یک شبکه اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید.

اما اگر می‌خواهید کنترل کاملی روی شبکه‌هایی که به آن متصل می‌شوید داشته باشید، باید شبکه‌ها را فراموش کنید. اغلب دستگاه‌ها یک گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند تا پروفایل مربوط به یک اتصال را حذف کنید.

چگونه اتصال خودکار به یک شبکه وای‌فای را غیرفعال کنید
در ویندوز
مرحله 1، در ویندوز 10 روی آیکون Action Center موجود در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش کلیک کرده و گزینه All Settings را انتخاب کنید.

مرحله 2، حالا در بخش تنظیمات ویندوز گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.

مرحله 3. از گزینه‌های سمت چپ Wi-Fi را انتخاب کنید و بعد از آن در پنل سمت راست زیر قسمت Related Settings گزینه Change Adapter Options را انتخاب کنید تا پنجره Network Connections باز شود.

مرحله 4. روی اتصال Wi-Fi مربوط به شبکه خود دابل کلیک کنید (یا راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید) تا پنجره Wi-Fi Status باز شود.

مرحله 5. در تب General روی دکمه Wireless Properties کلیک کنید تا صفحه Wireless Network Properties باز شود. سپس در این صفحه زیر تب Connection تیک گزینه Connect Automatically When This Network is in Range را بردارید تا غیرفعال شود.

در IOS
در دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد برای هر پروفایل وای‌فای گزینه‌ای به نام Auto-Join وجود دارد که وقتی فعال است دستگاه شما در زمانی که در محدوده امواج این شبکه قرار داشته باشد به طور خودکار به آن متصل می‌شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، به Settings > Wi- Fi رفته و روی علامت i کوچک کنار نام شبکه تقه بزنید تا دکمه Auto-Join را پیدا کنید. آن را غیرفعال کنید تا اتصال خودکار به این شبکه متوقف شود.

در اندروید
برای متوقف کردن دستگاه‌های اندروید از اتصال به شبکه‌های باز، به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و Network & Internet > Wi-Fi > Wi-Fi preferences را انتخاب کنید. سپس دکمه مربوط به گزینه Connect to open networks را روی حالت خاموش قرار دهید.

منبع: شبکه