تاریخ : 1398,پنجشنبه 15 اسفند17:15
کد خبر : 347898 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

یک هکر موفق به اجرای اندروید روی آیفون ۷ شد

اجرای اندروید روی آیفون شاید کاربرد زیادی نداشته باشد، اما امتحان کردن آن با استفاده از یک ابزار موقت، خالی از لطف نیست.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیوید ونگ، یک محقق امنیتی است که ۱۰ سال پیش با نصب اندروید روی اولین نسل آیفون، تجربه‌ی جالبی را به دنیای گوشی‌های هوشمند آورد. اکنون او و گروهش در استارتاپ امنیت سایبری Corellium مجددا برنامه‌ای مشابه را برای آیفون‌های جدیدتر اجرا کرده‌اند که به‌نام Project Sandcastle شناخته می‌شود. نسخه‌ی اولیه‌ی ابزار جدید آماده شده است و به‌زودی برای دست‌رسی عموم هم عرضه می‌شود. از طرفی زمان‌بندی معرفی پروژه‌ی جدید هم جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد؛ چون استارتاپ کورلیوم اکنون در میانه‌ی یک دعوای حقوقی با اپل قرار دارد.
اولین دعوای حقوقی اپل و کورلیوم، در ماه اوت سال گذشته شروع شد. کوپرتینویی‌ها، استارتاپ امنیتی را به‌خاطر توسعه‌ی نسخه‌های نرم‌افزاری آیفون برای آزمایش‌های امنیتی، متهم به نقض قانون کپی‌رایت کردند. پرونده‌ی حقوقی مذکور، ماه گذشته وارد فاز جدیدی شد و اپل، دو شرکت بزرگ دیگر یعنی غول بانک‌داری اسپانیا، سانتاندر و پیمانکار اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده، L3Harris را هم به دادگاه احضار کرد.


کد خبرنگار : 28