تاریخ : 1399,دوشنبه 11 فروردين06:57
کد خبر : 350452 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

به منظور افزایش امنیت و حریم خصوصی در مرورگرها؛

آموزش حذف کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر

مرورگرهای وب به قابلیتی مجهز هستند که کلمات عبور وارد شده توسط شما را در خود ذخیره می‌کنند تا شما مجبور نباشید در هر بار مراجعه به یک وب‌سایت دوباره آن را وارد کنید. اما همین ویژگی گاهی می‌تواند امنیت شما را به خطر بیاندازد. تقریبا تمام مرورگرها و دستگاهها را می‌توان هک کرد و این کلمات عبور ذخیره شده ممکن است در دسترس افراد غریبه قرار گیرد. بنابراین قبل از رخ دادن چنین حوادثی بهتر است خودتان دست به کار شده و آنها را پاک کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کلمات عبور ذخیره شده توسط اشخاص ثالث قابل دسترس هستند، فرقی نمی‌کند که دوست شما کامپیوترتان را قرض گرفته باشد یا یک مجرم سایبری به آن نفوذ کرده باشد. یک هکر پس از به دست آوردن کلمات عبور حساب‌های آن‌لاین شما می‌تواند به اطلاعات شخصی و حساس شما نیز دست پیدا کند. بنابراین قبل از رخ دادن چنین حوادثی بهتر است خودتان دست به کار شده و آنها را پاک کنید.

چگونه کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر کروم را حذف کنیم
1. روی آیکون Profile کلیک کرده و از بین گزینه‌های موجود Passwords (آیکون کلید) را انتخاب کنید. در اینجا شما تمام کلمات عبور ذخیره شده در کروم را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید تنظیمات کلمات عبور خود را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید قابلیت ورود خودکار و پیغام نمایش داده شده برای پیشنهاد ذخیره کلمات عبور را غیرفعال کنید.

2. برای حذف کلمه عبور روی دکمه منو (3 نقطه عمودی) کلیک کرده و Remove را انتخاب کنید.

چگونه کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر فایرفاکس را حذف کنیم
1. روی آیکون منو (سه خط افقی) موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Options را انتخاب کنید.

2. یک تب باز خواهد شد. از پنل سمت چپ، روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید. به پایین صفحه و بخش Logins & Passwords بروید، سپس روی دکمه Saved Logins کلیک کنید. در اینجا شما می‌توانید تنظیمات خود را تغییر دهید، یک کلمه عبور اصلی ایجاد کنید و یا قابلیت پر شدن خودکار فیلدها را غیرفعال کنید.

3. در پنجره جدیدی که باز خواهد شد شما کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر فایرفاکس را مشاهده خواهید کرد. نام کاربری و کلمه عبوری که مایل به حذف آن هستید را انتخاب و روی دکمه Delete موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

چگونه کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر  اینترنت اکسپلولر را حذف کنیم
1. از نوار منو Tools را انتخاب کرده و از گزینه‌های موجود روی Internet options کلیک کنید.

2. بعد از باز شدن پنجره Internet options روی تب Content کلیک کرده و دکمه Settings را انتخاب کنید.

3. یک پنجره جدید نمایش داده خواهد شد. در اینجا روی Manage Passwords کلیک کنید.

4. در پنجره جدید باز شده روی Web credentials کلیک کنید. در اینجا شما تمام نام‌های کاربری و کلمات عبور ذخیره شده را مشاهده خواهید کرد. روی آیکون فلش کنار نام وب‌سایت و کلمات عبوری که قصد حذف آن را دارید کلیک کرده و دکمه Remove را انتخاب کنید.

چگونه کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر سفاری را حذف کنیم
1. از نوار منو Safari را انتخاب کرده و روی Preferences کلیک کنید.

2. روی آیکون Passwords کلیک کنید تا تمام کلمات عبور ذخیره شده را مشاهده کنید. قبل از ویرایش محتوای این صفحه از شما درخواست می‌شود تا کلمه عبور حساب کاربری خود را وارد کنید. بعد از این کار وب‌سایت و کلمه عبوری که قصد حذف آن را دارید را انتخاب کرده و روی Remove کلیک کنید.

3. یک پنجره جدید باز خواهد شد. برای تایید روی دکمه Remove کلیک کنید.

در انتها، فراموش نکنید که ذخیره کردن کلمات عبور در مرورگرها امنیت حریم خصوصی شما را به خطر خواهد انداخت. شما همیشه باید از کلمات عبور پیچیده و منحصر به فرد برای هر کدام از حساب‌های کاربری خود استفاده کنید و برای به خاطر سپاری آنها به جای ذخیره در مرورگر می‌توانید از یک ابزار مدیریت کلمات عبور امن و مطمئن استفاده کنید.

منبع: شبکه