تاریخ : 1399,چهارشنبه 10 ارديبهشت04:43
کد خبر : 353977 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه تربیت مدرس:

دانشجویان نگران وضعیت خوابگاه در دوره امتحانات نباشند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه دانشجویان نگران وضعیت خوابگاه در دوره امتحانات نباشند، گفت: دانشگاه در این زمینه سناریوهای مختلفی در دست بررسی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر محمد تقی احمدی ضمن بیان این مطلب با اشاره به نگرانی دانشجویان در خصوص  زمان برگزاری امتحانات پایان ترم تاکید کرد: دانشجویان نگران وضعیت اسکان خود در دوره امتحانات نباشند. دانشگاه به منظور پیشگیری از شیوع  بیماری در میان دانشجویان، سناریوهای مختلف را برای زمان امتحانات در دست بررسی دارد که در زمان مقتضی اعلام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکید بر این است تا برنامه‌ریزی پایان ترم به نحوی انجام شود که دانشجویان کمتر از خوابگاه‌ها استفاده کنند و یا زمانبندی حضور آنان برای امتحانات پایان‌ ترم به‌گونه‌ای باشد که کمترین همزمانی را در دانشگاه در پی داشته باشد و البته هزینه‌های سربار به دانشجویان و خانواده آنان هم تحمیل نشود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: دانشگاه در بازگشایی خوابگاه‌ها در ترم آتی نیز از تحقیقات کمیته دیده بانی کویید-۱۹ که در ماه های اخیر تشکیل شده و با بولتن های خود رصد و اطلاع رسانی شرایط و راهکار های ملی و جهانی را در زمینه های متاثر از این اپیدمی انجام می دهد استفاده خواهد کرد تا براساس بهره گیری از تجارب سایر دانشگاه های داخل و خارج و هماهنگ با دستورالعملهای ستاد ملی مقابله با کرونا و سایر ملاحظات تصمیم گیری کند.

دکتر محمد تقی احمدی پیش از این نیز درگفت‌وگویی اخنصاصی با ایسنا، ضمن اشاره به نگرانی دانشجویان در خصوص زمان برگزاری امتحانات پایان ترم تاکید کرد: دانشجویان نگران وضعیت اسکان خود در دوره امتحانات نباشند. دانشگاه به منظور پیشگیری از شیوع  بیماری در میان دانشجویان، سناریوهای مختلف را برای زمان امتحانات در دست بررسی دارد که در زمان مقتضی اعلام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکید بر این است تا برنامه‌ریزی پایان ترم به نحوی انجام شود که دانشجویان کمتر از خوابگاه‌ها استفاده کنند و یا زمانبندی حضور آنان برای امتحانات پایان‌ ترم به‌گونه‌ای باشد که کمترین همزمانی را در دانشگاه در پی داشته باشد و البته هزینه‌های سربار به دانشجویان و خانواده آنان هم تحمیل نشود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: دانشگاه در بازگشایی خوابگاه‌ها در ترم آتی نیز از تحقیقات کمیته دیده بانی کووید-۱۹ که در ماه های اخیر تشکیل شده و با بولتن های خود رصد و اطلاع رسانی شرایط و راهکار های ملی و جهانی را در زمینه های متاثر از این اپیدمی انجام می دهد استفاده خواهد کرد تا براساس بهره گیری از تجارب سایر دانشگاه های داخل و خارج و هماهنگ با دستورالعملهای ستاد ملی مقابله با کرونا و سایر ملاحظات تصمیم گیری کند.

دکتر احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس همچنین ضمن تاکید بر اینکه امتحانات پایان ترم دانشجویان حضوری برگزار می شود، در خصوص امکان ارائه امتحان پایان ترم دانشجویان در دانشگاه‌های محل اقامت خود گفت: وزارت علوم این شرایط را به دانشگاه‌ها توصیه کرده است اما ما هنوز این موضوع را به صورت سرلوحه برنامه خود نپذیرفته‌ایم بلکه تاکید داریم دانشجویان حتی المقدور با تسهیلاتی که در نظر گرفته شده به صورت حضوری امتحان بدهند. مثلا دانشجو در یک بازه‌ زمانی یک هفته‌ای می‌تواند امتحانات خود را بدهد. 

دانشجویانی که برای امتحانات پایان ترم به دانشگاه مراجعه کنند امکان اقامت در خوابگاه‌ها را ندارند و برنامه‌ریزی‌های ظریفی صورت می‌گیرد تا حتی المقدور دانشجویان از خوابگاه‌ها استفاده نکنند و تنها برای شرکت در امتحانات رفت و آمد کنند. البته ما بازه زمانی امتحانات را باز گذاشتیم که دانشجویان در رفت و آمد دچار مشکل نشوند.