تاریخ : 1399,دوشنبه 15 ارديبهشت02:41
کد خبر : 354560 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

خاتمی؛ رهبر سیاسی در برزخ

معاون سیاسی حزب موتلفه گفت: جریان اصلاحات به یک‌پوست اندازی در سطح رهبری نیاز دارد و در حال حاضر رهبران این جریان سیاسی در محدوده سنی بالایی قرار دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی پیرامون عملکرد سیاسی رئیس دولت‌ اصلاحات، گفت: خاتمی از یک‌سو می‌خواهد که در دایره نظام باقی بماند و از سوی دیگر با حمایت از سرانه فتنه، فاصله خودش را با نظام داشته باشد. خاتمی رهبر سیاسی در برزخ است و مواضع شفافی ندارد و نمی‌تواند جریان اصلاحات را رهبری کند.

انبارلویی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات به یک‌پوست اندازی در سطح رهبری نیاز دارد و در حال حاضر رهبران این جریان سیاسی در محدوده سنی بالایی قرار دارند لذا اصلاح‌طلبان نیازمند به یک نوگرایی در ساختار خود هستند.

وی با اشاره به اینکه جریان سیاسی اصلاحات با بحران‌های جدی روبه‌رو است، اظهار داشت: این جریان سیاسی با مشکلات درون جناحی درگیر است و بحران‌هایی از قبیل عدم وجود رهبر واحد، مشکلات سازمانی و افول گفتمانی را در پیش روی خود می‌بیند. این جریان اگر نتواند چالش‌های موجود خود را برطرف کند، نقشی در آینده سیاسی کشور نخواهد داشت.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: کارنامه ناکارآمد در مجلس و دولت، گریبان‌گیر این جریان سیاسی شده است. در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نظاره‌گر بودیم که اصلاح‌طلبان نتوانستند حول یک فهرست انتخاباتی متمرکز شوند و اختلافات جدی میان آنان پدید آمد.

انبارلویی درباره ناکارآمدی مجلس و دولت اصلاح‌طلب فعلی، تأکید کرد: اصلاح‌طلبان در تشکیل دولت و مجلس دهم، سهم بسزایی داشته‌اند اما متأسفانه نتوانستند پاسخ مناسبی به نیازهای معیشتی مردم بدهند و در عمل به شعارها و وعده‌های خود، ناکام بوده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: همواره گفتمان اصلاحات بر مبنای روابط با غرب و علی‌الخصوص با آمریکا بناشده است ولی با شکست برجام و افتضاحی که ایجاد شد، دیگری توانی برای مذاکره ندارند.

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: تا زمانی که اصلاح‌طلبان نگاه خود را به بیرون از مرزهای کشور دوخته‌اند، توفیقات چندانی را نمی‌توانند به دست آورند. انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیش است و اگر اصلاحات تغییر رویکرد ندهد، به سرنوشت سیاسی نامعلومی دچار خواهد شد.