تاریخ : 1399,شنبه 20 ارديبهشت18:12
کد خبر : 355250 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اگر روند کرونا کاهنده باشد دانشگاه‌ها باز می‌شوند

معاون وزیر بهداشت: اگر وضعیت همه گیری کووید-۱۹ با همین روند کاهنده باشد، احتمال دارد بعد از ماه رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را بدهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صدا وسیما‎، معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس کمیته همه گیرشناسی (اپیدمیولوژی) ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: اگر وضعیت همه گیری کووید-۱۹ با همین روند کاهنده باشد، احتمال دارد بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را بدهد.

آقای دکتر علی اکبر حق دوست افزود: تقویم پیشنهادی آموزشی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردیم و موافقت مشروط مسئولان مرتبط را گرفتیم.

وی افزود: اگر این ستاد پس از رصد به این جمع بندی برسد، دانشگاه‌ها را هدفمند و با برنامه ریزی بازگشایی خواهیم کرد، به عبارتی اگر شرایط به همین شکل به سمت کاهش موارد ابتلا پیش برود و همه گیری جدیدی مشاهده نشود، این کار انجام می‌شود.

رئیس کمیته همه گیرشناسی (اپیدمیولوژی) ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید کرد: شرایط، قوانین و مقررات به گونه‌ای است که کمترین فشار و استرس به دانشجویان و خانواده‌های آنان وارد شود.

آقای حق دوست گفت: حضور و غیاب دانشجویان در این دوره اجباری نخواهد بود و دانشجویان می‌توانند تک درس یا کل ترم تحصیلی خود را حذف یا درس خود را ناتمام اعلام کنند و در ترم تحصیلی بعد آن را ادامه دهند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نظام آموزشی فعالانه بحث آموزش مجازی را دنبال خواهد کرد و اگر درسی در دانشگاه‌ها به صورت مجازی در حد قابل قبول ارایه شده باشد، فقط چند جلسه برای رفع اشکال آن درس برگزار می‌شود و در نهایت امتحان آن درس برگزار می‌شود.