تاریخ : 1399,یکشنبه 21 ارديبهشت16:42
کد خبر : 355381 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ثبت ٨٠ لرزه در دماوند تا صبح امروز

به گفتۀ مدیر کل مدیریت بحران استان تهران، از روز جمعه تاکنون ٨٠ لرزه بر روی گسل مشاء اتفاق افتاده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایلنا، درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، اعلام کرد: از ساعت ١١ و ٣٠ دقیقه جمعه ١٩ اردیبهشت ماه تا بامداد امروز ٧٨ پس لرزه بر روی گسل مشا و منطقه دماوند اتفاق افتاده است.

وی گفت: بزرگترین پس لرزه آن در ساعت ٢ و ١٩ دقیقه بامداد جمعه بوده است که قدرت آن ٣.٩ ریشتر محاسبه شده و بامداد امروز نیز در ساعت ٢ و ۵١ دقیقه پس لرزه‌ای با قدرت ٣.٨ ریشتر اتفاق افتاده است.

درجاتی اظهار داشت: یک پیش لرزه ٢.٩ ریشتری و یک زلزله ۵.١ ریشتری نیز در روز جمعه بر روی این گسل ثبت شده است و مجموعا تاکنون ٨٠ لرزه بر روی گسل مشا اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این پس لرزه‌ها طبیعی است و همچنان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در خصوص زلزله در تهران در آماده‌باش قرار دارند، افزود: با توجه به اینکه زلزله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌توان پیش‌بینی کرد، بنابراین آماده‌باش‌ها همچنان ادامه دارد و مردم هم باید آموزش‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این خصوص ببینند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: گسل‌های تهران فعال شده است اشتباه است، بلکه گسل‌ها لرزه‌زا هستند و قابلیت ایجاد لرزش در محدوده مشخص را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند.