تاریخ : 1399,دوشنبه 19 خرداد13:12
کد خبر : 358731 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

طاهری پزشک زندانی شده در آمریکا به وطن بازگشت

مجید طاهری پزشک ایرانی که توسط رژیم آمریکا به اتهامات واهی زندانی شده بودف صبح امروز با استقبال حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه، به کشور بازگشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از افکارنیوز، مجید طاهری پزشک ایرانی زندانی شده در آمریکا، بامداد دوشنبه با استقبال حسین جابری انصاری، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه در فرودگاه امام خمینی (ره) به ایران بازگشت.

مجید طاهری از ۱۶ ماه پیش به اتهام واهی نقض تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در آمریکا زندانی بود و چند روز پیش با «مایکل وایت» مجرم آمریکایی زندانی در ایران، مبادله شد.

طاهری در بدو بازگشت به کشور در جمع خبرنگاران از دولت جمهوری اسلامی و همه مسئولان کشور که برای آزادی او تلاش کردند، قدردانی کرد.

این پزشک ایرانی تصریح کرد: من مشغول کمک به گروه دانشگاه تهران برای ساختن واکسن ضد سرطان به ویژه در خانم‌ها بودم و هدفم به عنوان یک پزشک و بر مبنای وظیفه حرفه‌ای، اخلاقی و ملی، کمک به هموطنانم بود.

طاهری افزود: متأسفانه {آمریکایی‌ها} اتهام غیرمنصفانه و واهی به من چسباندند و برای یک سال و شش ماه در زندان بودم که با کمک خداوند و تلاش و پیگیری و وقت گذاشتن مسئولان ایرانی آزاد شدم.