تاریخ : 1399,یکشنبه 01 تير19:31
کد خبر : 360473 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

تحلیل «خبرنامه دانشجویان ایران» از اعضای کمیسیون آموزش مجلس یازدهم؛

از فردی که سابقه سرمربی‌گری فوتبال دارد تا نماینده‌ای که مسلط به زبان عبری است +رزومه

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی که مطابق ماده ۳۴ برای انجام وظایف محوله در محدوده آموزش و پرورش عمومی، آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش عالی، تحقیقات و فناوری است.

به گزارش صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی که مطابق ماده ۳۴  برای انجام وظایف محوله در محدوده آموزش و پرورش عمومی، آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش عالی، تحقیقات و فناوری است.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم به شرح زیر می‌یاشد: اسفدیار اختیاری کسنویه یزد، محمدمهدی زاهدی، حبیب اله دهمرده، علی کریمی فیروزجائی، علیرضا منادی سفیدان، اکبر احمدپور، روح اله متفکر آزاد، احمد نادری، فرهاد بشیری، احمدحسین فلاحی، مهرداد ویس کرمی، رضا حاجی پور، محمدرضا احمدی، مهدی اسماعیلی، مهدی روشنفکر، سیدمحمد مولوی، محمد وحیدی، حسین عباس زاده امامی، محمدمهدی فروردین، امان قلیچ شادمهر، شیوا قاسمی پور، حسین حق وردی

در این گزارش به معرفی اعضای این کمیسیون و سوابق شغلی و تحصیلی آنان می پردازیم:

محمد مهدی زاهدی

وی استاد ریاضی دانشگاه است. زاهدی در دولت نهم، وزیر علوم، تحقیقات وفناوری بود. پس از آن در سال ۱۳۸۸ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی منصوب شد. ‎زاهدی منتخب مردم در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور می باشد. دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و رئیس اتحادیه اندیشمندان تقریب مذاهب جهان اسلام می‌باشد؛ در حال حاضر هم کاندیدای بالقوه ریاست کمیسیون آموزش می‌باشد.

احمد نادری

احمد نادری استادیار مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و رئیس کنونی  موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران است. وی در دانشگاه‌های تهران و  فرایه برلین تحصیل کرده است و مدرک دکتری خود را در انسان شناسی سیاسی از دانشگاه فرایه برلین دریافت کرده است.

پژوهش‌های او مباحث نظری و کاربردیِ انسان شناسی سیاسی، روابط بین الملل، انسان شناسی غرب آسیا و شمال آفریقا، مطالعات جوامع مسلمان و ژئوکالچر و ژئوپلیتیک را در برمی‌گیرد. همچنین از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ مدیریت خانه نشریات وزارت علوم؛ از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ ریاست جهاد دانشگاهی واحد تهران و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ مدیریت گروه مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را برعهده داشته است. ایشان از گزینه های جدی ریاست کمیسیون می‌باشد همچنین برنامه محوری وی و ارائه برنامه جامع برای پیاده سازی عدالت آموزشی از وی چهره ای محبوب ساخته است.

اسفندیار اختیاری

او در رشته مهندسی فناوری نساجی موفق به دریافت مدرک دکتری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده است. اختیاری دارای مدرک مدیریت پروژه پیشرفته (P.M.P) و همچنین گواهینامه خلبانی (.C.P.L. -U.L) است. مقالات و اختراعات بسیاری از ایشان به ثبت رسیده‌است. او همچنین توانست در انتخابت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۶۰درصد آرا، برای سومین بار به عنوان نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی انتخاب شود.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد انتخاباتی شرکت داشت که با 100% آرا توانست برای چهارمین بار به عنوان نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی انتخاب شود.

علیرضا زاکانی

زاده ۱۳۴۴ در تهران، سیاستمدار اصولگراست. او نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران و همچنین نماینده منتخب شهر قم در دوره یازدهم مجلس اسلامی بوده و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است. شاید زاکانی شناخته شده ترین چهره این کمیسیون باشد اما گمانه‌زنی ها از حضور وی در کسوت ریاست مرکز پژوهش ها می‌تواند امتیاز مثبتی برای این کمیسیون باشد.

حبیب الله دهمرده

درفاصله زمانی سال های  1359-1356موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترای ریاضی کاربردی از دانشگاه آکسفورد گردید. پس از بازگشایی دانشگاهها در سال 1361 ایشان بعنوان عضو هیات علمی، معاون و رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان مشغول به کار شد.

درسابقه فعالیت علمی حبیب اله دهمرده علاوه بر تدریس در دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، کرمان، لرستان و دانشگاه سیستان و بلوچستان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مقالات متعدد و شرکت در کنفرانس های مختلف علمی بین المللی نیز ثبت شده است.

تالیفات او شامل کتب علمی و دانشگاهی از جمله ریاضیات پیش دانشگاهی، آنالیز عددی، ریاضیات عمومی(فنی مهندسی)، کامپیوتر و ... می باشد که عمدتا به صورت کتب مرجع و درسی در بسیاری از دانشگاههای کشور تدریس می شوند.

علی کریمی فیروزجایی

نماینده حوزه انتخابیه بابل در دوره‌های هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان ایران است.ع لی کریمی در انتخابات دوره نهم (۱۳۹۰) و دهم (۱۳۹۴) مجلس شورای اسلامی موفق به کسب تایید صلاحیت از شورای نگهبان نشد.

وی در انتخابات دوره هفتم مجلس (۱۳۸۲) به‌عنوان کاندیدای جوان و پدیده انتخاباتی (در ۳۱ سالگی) و با استفاده آرای مردمی کاندیدای دوره قبل مجلس (علی‌اکبر سروش) با کسب حدود ۴۰ هزار رای رتبه چهارم نائل آمد.

کریمی فیروزجایی در روستای خلیل کلای بندپی شرقی بابل به دنیا آمد و هم‌اکنون نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی، عضوهیات رئیسه ی مجلسه شورای اسلامی، دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور وهیات رئیسه  سازمان لیگ کشتی ورئیس هیئت سوارکاری استان تهران و همچنین رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه پیام نور کشور می‌باشد.

علیرضا منادی

منادی در 15 اردیبهشت 1348 در یک خانواده مذهبی در تبریز به دنیا آمد. شش سال بعد در سال 1354 وارد دبستان هدایت که امروزه به دبستان شهید بهادری تغییر نام یافته است. در سال سوم ابتدایی بود که انقلاب اسلامی آغاز شد و از خاطرات مدرسه و معلمان مقطع تحصیلی خود به بزرگی و نیکی یاد می کند. از جمله از آقای اکبری که می گوید از اهالی شمال بوده و در پایه اول و دوم الفبای علم و ادب را با او آغاز کرده و در کلاس سوم از آقای مکرمی، چهارم آقای قبادی و پنجم آقای قاسمی تلمذ کرده است.

سوابق و فعالیت ها:
- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
- رییس باشگاه پژوهشگران جوان شمال غرب کشور
- مدیر گروه رشته مهندسی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد تبریز
- ریاست دانشگاه آزاد اسلامی زنجان
- عضو علی البدل شورای اسلامی شهر تبریز
- نماینده مجلس هشتم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو
دکترای حرفه ای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز 

اکبر احمدپور

وی هم‌اکنون دانشیار و عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق دانشگاه فردوسی می‌باشد. احمدپور توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۶۳ هزار و ۹۹۴ رای از مجموع ۱۰۱ هزار و ۶۹۳ رای صحیح ماخوذه، از حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ار استان خراسان رضوی انتخاب گردد.

روح‌الله متفکر آزاد

متفکر آزاد استادیار دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز است. او موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۱۰۵ هزار و ۴۴۹ رای، از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از استان آذربایجان شرقی انتخاب گردد و به مجلس راه یابد.

رضا حاجی‌پور

حاجی پور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آمل با اخذ و کسب ۵۷۹۵۱ رأی توانست به مجلس راه یابد.

سمت‌ها: بخشدار رودهن، بخشدار آبعلی، شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران ناحیه سه، مدیر روابط عمومی اداره کل رفاه و امور اجتماعی سازمان صدا و سیما، رئیس شورای‌های آموزش و پرورش و ورزش رودهن و آبعلی، رئیس تعاونی مسکن کارکنان سازمان صدا و سیما، مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی استان تهران.

مسلم صالحی

در سال 1381 با کسب رتبه 5 در آزمون ورودی به مقطع کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران راه یافت و به طور همزمان در نهاد ریاست جمهوری به عنوان کارشناس پژوهش دفتر مدیران ارشد ریاست جمهوری مشغول به فعالیت شد. صالحی پس از دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد، از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به ‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد مرودشت منصوب شد و بلافاصله در سال 1383 با کسب رتبه ی 10 در آزمون دکتری مدیریت آموزشی وارد دانشگاه علوم تحقیقات تهران شد و تحصیلات تکمیلی خود را با کسب رتبه ی ممتاز به پایان رساند.

سید محمد مولوی

نماینده حوزه انتخابیه آبادان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

مهدی روشنفکر

روشنفکر موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۶۶ هزار و ۸۹۵ رای از مجموع ۱۷۵ هزار و ۸۵۴ رای ماخوذه، از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب گردد و به مجلس راه یابد.

مهدی اسماعیلی

او موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۱۶ هزار و ۸۶۶ رای از مجموع ۶۸ هزار و ۸۱۴ رای، از حوزه انتخابیه میانه از استان آذربایجان شرقی انتخاب گردد و به مجلس راه یابد.

محمدرضا احمدی

احمدی در ۱۶ سالگی به جبهه جنگ با عراقی‌های بعثی اعزام شد و در همان سال اسیر شد و ۴ سال بعد به ایران بازگردانده شد. پس از بازگشت ادامه تحصیل را تا مقطع دکتری زبان انگلیسی ادامه داد. او باتوجه به سابقه اسارت به زبان عربی نیز مسلط است. زبان آلمانی، عبری و فرانسه را نیز صحبت می‌کند. وی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخب مردم شهرستان رشت شد.

سوابق:
دیپلمات و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در آفریقا و آسیا
مدرس دانشگاه‌های تهران و گیلان
مسئول خانه فرهنگ ایرانیان مقیم کشور مالزی
مربی و داور بین‌المللی ووشو
نایب رئیس ورزشهای رزمی استان گیلان
چاپ بیش از پنجاه مقاله در مجلات معتبر اروپایی و امریکایی(Scopus)
عضو ارشد انجمن آموزش زبان انگلیسی ایران
عضو هیئت تحریریه نشریه بین‌المللی تحقیقات در آموزش زبان انگلیسی
مدیریت و مؤسس جمعیت فارغ التحصیلان ایرانی در کشور مالزی
مدیریت شرکت اتحادیه ایران و آفریقا

دکتر مهرداد ویسکرمی

متولد مهر ماه  1350 از بخش ویسیان و دارای 2 مدرک دکترای تفسیر از دانشگاه معارف اسلامی قم و دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است؛ ویسکرمی در دوره نهم هم کاندیدای انتخابت مجلس در خرم آباد شد.

احمدحسین فلاحی

فلاحی موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۴۸ هزار و ۲۴۶ رای، از حوزه انتخابیه همدان و فامنین از استان همدان انتخاب شد و به مجلس راه یابد.

سوابق و فعالیت ها:
مشاور مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آوزش و پرورش
نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی

حسین حق وردی

از سال ۶۸ تاکنون با نهایت جدّیّت به امر تعلیم و تربیت و تدریس اشتغال داشته و شاگردان زیادی از محضرشان کسب علم کرده و اکنون در مناصب مؤثّر مشغول خدمت هستند. وی در طول اشتغال به تدریس، هیچ‌گاه از ادامۀ تحصیل غافل نبوده و مدارج علمی را پس از دورۀ تربیت معلّم تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و در حال حاضر نیز دانشجوی دکتری رشتۀ تاریخ اسلام است. مطالعات وی در زمینه‌های علمی، تاریخی و سیاسی بر قلم روان او جاری بوده و تاکنون مقالات گوناگونی به چاپ رسانده و سردبیری نشریّه‌های صادقانه، شهریار شورا و سرپرستی نشریّه تخصّصی مسکن غرب استان تهران از جمله فعّالیّت‌های علمی و فرهنگی او است.

محمد مهدی فروردین

فروردین توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۲۹ هزار و ۶۶۱ رای از مجموع ۹۹ هزار و ۸۸۶ رای از حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین از استان فارس انتخاب گردد. اوسابقه سرمربی‌گری در باشگاه فوتبال قشقایی شیراز را دارد.

شادمهر امان قلیچ

وی نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس یازدهم می‌باشد. او به مدت پنج سال به عنوان رئیس انجمن شعر و ادب ترکمن فعالیت داشته است و در حال حاضر مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی انتشاراتی ایل آرمان و عضو شورای سردبیری فصلنامه بین المللی یاپراق و عضو اهل قلم است و به طور مستمر با مطبوعات استانی و کشوری همکاری دارد.

حسین عباس‌زاده امامی

وی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه چناران و بینالود از استان خراسان رضوی انتخاب گردد. عباس‌زاده هم‌اکنون رئیس شورای هیئات مذهبی چناران می‌باشد.

او در نخستین نطق خود خواهان تشکیل فراکسیون مبارزه با فساد شد و از قالیباف تمجید کرد که موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت.

از فردی که سابقه سرمربی‌گری فوتبال دارد تا نماینده‌ای که مسلط به زبان عبری است +رزومه


کد خبرنگار : 90