تاریخ : 1399,جمعه 06 تير15:22
کد خبر : 361128 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزارت علوم می‌تواند تهدید جهانی کرونا را به فرصت تبدیل کند

یک عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تأکید بر این که وزارت علوم می‌تواند تهدید جهانی ایجاد شده به دلیل کرونا را به یک فرصت تبدیل کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایسنا، یک عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تأکید بر این که وزارت علوم می‌تواند تهدید جهانی ایجاد شده به دلیل کرونا را به یک فرصت تبدیل کند، گفت: وزارت علوم با تقویت زیرساخت‌های اینترنت دانشگاه‌ها و استفاده از اساتیدی که با توفیق اجباری به سیستم آموزش مجازی مسلط شده‌اند و همچنین توانایی تدریس به زبان انگلیسی را دارند، می‌­تواند به جذب دانشجوی خارجی اقدام کند و از این طریق برای دانشگاه‌های کشور درآمد ارزی ایجاد کند. با توجه به کاهش شدید ارزش پول ملی کشور و همچنین تحریم فروش نفت ایران، موضوع جذب دانشجویان بین‌الملل، حائز اهمیت و قابل تأمل است.

درباره تجربه آموزش آنلاین در دوران شیوع کووید-19 گفت: در ابتدای شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، به جز تعداد محدودی از اساتید که تجربه‌ تدریس آنلاین را داشتند، سایر اساتید تجربه و اطلاعاتی در این زمینه نداشتند، ولی به مرور زمان و اجبار شرایط پیش آمده، مهارت اساتید در برگزاری کلاس‌های آنلاین  به تدریج افزایش پیدا کرد و قابل قبول شد. به نظر می­‌رسد اگر این شرایط خاص برای ترم تحصیلی مهر ماه نیز ادامه پیدا کند، اساتید و همچنین دانشجویان تجربه کافی را خواهند داشت و مشکلی پیش نخواهد آمد.