تاریخ : 1399,جمعه 13 تير14:29
کد خبر : 362096 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پنتاگون از رزمایش نظامی چین در دریای چین جنوبی انتقاد کرد

وزارت دفاع آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به برگزاری رزمایشهای نظامی چین در دریای چین جنوبی مدعی شد که این اقدام پکن باعث بی ثباتی بیشتر در وضعیت این آبهای موردمناقشه می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه اعلام کرد: «اجرای رزمایشهای نظامی در آبهای موردمناقشه دریای چین جنوبی یک اقدام غیرسازنده علیه تلاشها برای کاستن از تنش و حفظ ثبات است».

این وزارتخانه با ابراز نگرانی نسبت به اجرای این رزمایشهای نظامی، آن را اقدامی در جهت بی ثباتی بیشتر در وضعیت آبهای موردمناقشه دریای چین جنوبی دانست.

در بخشی دیگر از بیانیه پنتاگون آمده است: «این رزمایشهای نظامی تازه ترین نمونه از سلسله اقدامات جمهوری خلق چین برای دفاع از ادعاهای [ارضی] دریایی غیرقانونی و به زیان همسایگان جنوب شرقی خود در دریای چین جنوبی است».

ایالات متحده آمریکا همچنین دولت چین را به نظامی سازی دریای چین جنوبی و تلاش برای ارعاب همسایگان آسیایی خود که خواهان بهره برداری از ذخایر نفت و گاز موجود در این دریا هستند، متهم می کند.

لازم به ذکر است که چین هفته گذشته اعلام کرد که از روز یکم ژوئیه ۲۰۲۰ به مدت پنج روز در نزدیکی جزایر «پاراسل» - که مورد مناقشه ویتنام و چین است- رزمایش نظامی برگزار می کند.