تاریخ : 1399,شنبه 28 تير15:15
کد خبر : 364083 - سرویس خبری : خبرنامه

وضعیت وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید بهتر می‌شود

معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، زمان شروع ثبت‌نام وام‌های دانشجویی را از مهر۹۹ اعلام و تاکید کرد که برای سال تحصیلی جدید وضعیت وام‌ها بهتر می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، الیاس منیری درباره وضعیت ثبت نام وام‌های سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: وضعیت وام های دانشجویی برای سال تحصیلی بهتر می شود که بدتر نمی شود.

وی درباره زمان شروع ثبت نام وام ها با توجه به شیوع کرونا، گفت: شروع ثبت نام وام ها از مهرماه بود اما برای دانشجویان ورودی جدید، مهلت دیگری برای ثبت نام ها وام ها در نظر گرفته می شود.

معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد که این صندوق خود را با شرایط جامعه ذی‌نفعانش وفق می دهد و وضعیت به هر شکلی تغییر کند، صندوق خود را با آن مطابقت می دهد.

قرار بود جلسه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان در تیرماه برای تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ برخی از وام ها تشکیل شود که مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان به ایرنا اعلام کرد این جلسه پایان شهریورماه تشکیل می شود.

در حال حاضر، فقط ۵ تا ۶ نوع وام پُرمتقاضی و ضروری برای دانشجویان است در حالی که صندوق رفاه در گذر سال ها ۲۱ نوع وام با ۲۱ دستورالعمل دارد اما فقط تعدادی از وام ها مانند تحصیلی، شهریه، ازدواج و ودیعه مسکن مهمتر است.

همچنین یکی از وام هایی که در سال تحصیلی جدید با افزایش مبلغ مواجه می شود، وام ضروری است که در حال حاضر مبلغ آن یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

صندوق رفاه دانشجویان در نظر دارد این مجموعه تنوع زیاد وام را به ۵ تا ۶ وام برساند تا در مقررات بازپرداخت هم تسهیل شود که این مسأله مستلزم برگزاری جلسه هیأت امنای این صندوق است.