تاریخ : 1399,یکشنبه 29 تير20:26
کد خبر : 364295 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جهان‌بین: حرکت به سمت دانشگاه تمدن ساز سیاست ماست

سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: سیاست ما توجه به کرامت انسانی در تمام تعاملات، پرهیز از تصدی گری و انجام فعالیت های دفعی و کم عمق است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد، مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد.

فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر کلانتری در دوران تصدی مسئولیت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از اعتماد دکتر طهرانچی به بنده تشکر می کنم و امیدوارم که بتوانم وظایف خود را به درستی انجام دهم.

وی تحقق تمدن نوین اسلامی را یکی از اهداف انقلاب اسلامی و موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: برای تحقق این هدف نیازمند «نیروی انسانی» و «نظریه و نرم افزار» هستیم که خواستگاه هر دو آنها دانشگاه است، بنابراین هدف و حرکت ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشگاه تمدن ساز شود و برای تحقق آن نیاز داریم که نیروی انسانی به عنوان رکن اصلی دانشگاه، دارای ویژگی های کلیدی باشد.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌ها و فضائل کلیدی نیروی انسانی می توان به تعامل تربیت عقلانی، داشتن افق آرمانی بلند، توجه به کرامت اساتید، دانشجویان و کارمندان، چارچوب مندی، دارای روحیه مجاهدت، خلاقیت و کارآفرینی اشاره کرد. برای اینکه این مؤلفه های کلیدی در جامعه تثبیت شود، باید به اهداف اثرگذار و اولویت ها توجه داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سلوک رفتاری مدیران، توجه به اساتید به عنوان قطب های فرهنگی، تشکل ها، خانواده و رسانه را از جمله اهداف اثرگذار در موضوعات فرهنگی دانست و گفت: سیاست ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی توجه به کرامت انسانی در تمام تعاملات، پرهیز از تصدی گری و تمرکز بر هدایت، حمایت و نظارت بر واحدها، اهتمام به اجرای برنامه های کم هزینه و پربازده، پرهیز از انجام فعالیت های دفعی و کم عمق، توجه به ورزش همگانی و توجه ویژه به کارآفرینی و صنایع خلاق فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: رؤسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی با توجه به این سیاست ها باید در اجرای آنها به ویژه در فضای مجازی ابتکار و نوآوری داشته باشند. براساس برنامه ریزی های انجام شده در پایان هر سال تحصیلی، کارنامه عملکرد معاونت های فرهنگی و دانشجویی بررسی و از رؤسا، معاونان فرهنگی و مشاوران برگزیده کشوری تقدیر خواهد شد.

جهان‌بین در پایان گفت: کشور ما با مسائل زیادی مواجهه است و اکنون در شرایطی قرار داریم که باید نهضت سراسری و ملی در کنار توجه به کالبد و فضای دانشگاه و موضوعات جاری، برای حل مسائل کشور ایجاد کنیم.