تاریخ : 1399,شنبه 04 مرداد22:56
کد خبر : 364967 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

خسارت عجیب کرونا به ایتالیا

با شروع همه‌گیری ویروس کرونا در ایتالیا، فراتر از آنچه که پیش‌بینی شده بود، فقط طی ۳ ماه، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این کشور از دست رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صدا و سیما، تازه‌ترین آمارهای منتشر شده سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اروپا، نشان دهنده آن است که اثرات ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا بر اشتغال این کشور، خیلی سنگین بوده است به طوری که فقط طی ۳ ماه، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این کشور از دست رفته است. روندی که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگری که بر اثر کرونا لطمه دیده اند، بدتر است.

کرونا فقط در فاصله چند ماه، پیشرفت‌هایی را که طی ۱۰ سال اخیر بدست آمده بود، بی نتیجه کرد و از میان برد. بنابراین، اثرات ناشی از کووید-۱۹ بر بازار کار خیلی قوی و فوری بود. در ۳۷ کشور عضو این سازمان، میزان بیکاری از ۵ ممیز ۳ دهم در ماه ژانویه (دی ۹۸) به ۸ ممیز ۴ دهم درصد در ماه مه (اردیبهشت ۹۹) افزایش یافت. در میان کشورهایی که خیلی لطمه دیده اند، به طور یقین نام ایتالیا نیز به چشم می‌خورد که فقط طی ۳ ماه ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را از دست داد.

کارشناسان اقتصادی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اروپا همچنین اعلام کرده اند: در کشورهای عضو این سازمان، در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی) و ۳ ماهه دوم اول سال جدید میلادی، تولید ناخالص داخلی‌ حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.