تاریخ : 1399,شنبه 11 مرداد03:32
کد خبر : 365642 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کلاس‌های دانشگاه رازی در ترم آینده مجازی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برگزاری کلاس‌های مجازی در ترم آینده از مرکز دانشگاه انجام می‌شود و صرفا از طریق IP دانشگاه قابل پذیرش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدابراهیم اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: برگزاری کلاس‌های مجازی در ترم آینده از مرکز دانشگاه انجام می‌شود و صرفا از طریق IP دانشگاه قابل پذیرش است و انتظار می‌رود اساتید برنامه خود را برای حضور جدی‌تر در ترم آینده، از هم اکنون تدارک ببینند.

اعلمی آل آقا درباره ذخیره‌سازی محتوا‌های درسی اساتید در سامانه LMS ابراز کرد: در تدارک خرید سرور‌های جدید و سیستم‌های ذخیره سازی بیشتر هستیم، اما در فضای اقتصادی امروز و با توجه به این بازار نمی‌توانیم انتظار شرایط خیلی آرمانی برای تامین نیاز‌های دانشگاه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: اساتید دانشگاه می‌توانند برای احراز صلاحیت علمی دانشجویان ارزیابی‌های متعددی داشته باشند و با دادن فرصت به دانشجو می‌توان این مسئله را تا حدودی کنترل کرد.

وی در خصوص شیوه ارائه دروس عملی اظهار کرد: برای ارائه دروس عملی به صورت فیلم و در فضای مجازی، اداره آموزش دانشکده‌ها باید لیست درس‌های عملی که به صورت غیرحضوری قرار است ارائه شود را در اسرع وقت به حوزه آموزشی دانشگاه ارائه کند و برای ارائه باقی دروس عملی اعم از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها نیز معاونت دانشجویی تدارک استفاده از خوابگاه‌ها بر اساس پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا را دیده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث هدفمندسازی پایان‌نامه ها، سند الزامات هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها مجددا برای اجرا به دانشگاه‌ها ارسال شده کما اینکه دانشگاه رازی از دو سال پیش در تدارک این مسیر بود و خوشبختانه در بحث پژوهش‌های تقاضامحور این آمادگی در دانشگاه به وجود آمده و پیش بینی می‌شود در آینده ظرفیت تحصیلات تکمیلی به ظرفیت پژوهش‌های تقاضامحور پیوند بخورد.