تاریخ : 1399,دوشنبه 13 مرداد14:43
کد خبر : 365954 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یک تشکل دانشجویی خواستار پرداخت حقوق کارگران هفت تپه شد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در بیانیه‌ای نوشت: کارگران هفت تپه آن قدر شریف بودند که به لاشخور‌های ضدانقلاب فرصت سوءاستفاده ندادند و از عقیده‌شان به نظام اسلامی برنگشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در بیانیه‌ای به بیان مشکلات کارگران هفت تپه پرداخته و خواستار نظارت مجدانه قوه قضائیه به عملکرد شرکت و پرداخت حقوق کارگران شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

کارگران و محرومان، ولی نعمتان انقلاب اسلامی اند و حتی یک روز هم نباید حقوق شان عقب بیفتد و زخم خورده‌ی تبعیض شوند، اما حالا مدت زیادیست که کارگران هفت تپه حقوقی نگرفته اند و اوضاع و احوال شان اصلا خوب نیست! آن‌ها در این مدت آن قدر شریف بودند که به لاشخور‌های ضدانقلاب فرصت سوءاستفاده ندادند و از عقیده شان به نظام اسلامی برنگشتند.

در روز‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است مثلا رئیس قوه قضاییه در احکام صادر شده برای برخی از کارگران با دقت تجدیدنظر کردند و پیگیری‌هایی را انجام دادند، برخی نمایندگان مجلس در بین آن‌ها حاضر شدند و...؛ اما این‌ها کافی نیست، حل این مشکل به تفکر و عمل جهادی و انقلابی نیاز دارد تفکری که الگوی همه‌ی موفقیت‌های کشور و بر خلاف مشی مدیران بی کفایت و طلبکار است.

نمایندگان مجلس وظیفه دارند قوانین خصوصی سازی را اصلاح کنند تا سرچشمه واگذاری‌های رانتی خشک شود، دولت موظف است از تعارض منافع چشم پوشی کند و جایی را به بی عرضه‌ها نسپارد، قوه‌ی قضائیه باید نظارتش را بیشتر و جدی‌تر کند و مسببان این وضع را محاکمه نماید و صدا و سیما سکوتش را بشکند و صدای کارگران باشد.

انجام وظایف فوق برای حل همه‌ی مشکلات حوزه خصوصی سازی و تعطیلی کارخانه هاست و حل مشکل کارگران هفت تپه راحت‌تر از این حرف هاست فقط کافیست مسئولی مشکل آن‌ها را مشکل خود بداند. حتی اگر لازم است حقوق فلان مسئول که در خواب ناز است و بچه هایش تا حالا گرسنگی نکشیده‌اند را ندهند و به داد این کارگران و خانواده هایشان برسند.

والسلام


کد خبرنگار : 38