تاریخ : 1399,دوشنبه 13 مرداد19:12
کد خبر : 365985 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عضویت ایران در کمیته تولید واکسن کرونا

نماینده سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه ایران با اتکا به توانایی، توانست تجهیزات حفاظت شخصی را تولید ‌کند گفت: کمیته‌ای در سازمان بهداشت جهانی از کشورهای عضو سازمان ملل به منظور تولید و توزیع واکسن کرونا تشکیل شده و در حال فعالیت است که ایران نیز عضو این کمیته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ کریستف هملمن ظهر امروز در نشست خبری کمیته اطلاع رسانی کرونای همدان اظهار کرد: توجه به اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در مشاغل ایران و معرفی آن موضوعی بود که مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

وی توانایی ایران و اتکای داخلی آن در تولید تجهیزات پزشکی و دارو، قبل از شیوع کرونا و چه پس از شیوع کرونا قابل ستایش عنوان کرد و اضافه کرد: ایران با اتکا به توانایی و تولید داخلی خود، توانست تجهیزات حفاظت شخصی را تولید ‌کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع بیماری در بسیاری از کشورها، با کمبود تجهیزات پزشکی روبه‌رو بودیم که به تدریج حل شد افزود: کادر بهداشت و درمان در سراسر جهان فداکارانه وارد کار شدند و سلامتی را به مردم هدیه دادند.

وی با بیان اینکه خطر کرونا همچنان وجود دارد و خیلی از کشورها در شرایط  قرمز هستند بنابراین نباید فکر کرد که شرایط عادی است گفت: کمیته‌ای در سازمان بهداشت جهانی از کشورهای عضو سازمان ملل به منظور تولید و توزیع واکسن کرونا تشکیل شده و در حال فعالیت است که ایران نیز عضو این کمیته است.

هملمن با اشاره به اینکه هماهنگی مجموعه‌ها، تولید ماسک و تجهیزات پزشکی استان همدان امیدوارکننده است که می‌تواند یک کار الگویی باشد افزود: اجرای خوب فاصله‌گذاری اجتماعی در ایران یک کار الگویی برای سازمان بهداشت جهانی است.

وی در پایان به خاطر درگذشت خبرنگار فعال استان همدان به علت بیماری کرونا اظهار تأسف کرد.