تاریخ : 1399,سه شنبه 14 مرداد16:05
کد خبر : 366138 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

گزارشی از خیز جهادی جدید جهادگران دانشگاهی؛

از فاز جدید اردوهای جهادی تا دور دوم رزمایش همدلی

تابستان امسال نیز با وجود بیماری منحوس و خطرناک کرونا دانشجویان بیکار ننشسته اند و ابتدا با لبیک به توصیه رهبر معظم انقلاب رزمایش بزرگ و گسترده کمک مومنانه را در سراسر کشور رقم زدند و در ادامه نیز مراحل دوم و سوم این رزمایش بزرگ را در دستور کار قرار دادند و همچنین فازهای جدیدی از اردوهای جهادی را پایه ریزی می کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر ساله در فصل تابستان و بعد از پایان امتحانات ترم زوج تشکل های دانشجویی و دانشجویان با برگزاری اردوهای جهادی به کمک مناطق محروم و مردم مناطق حاشیه ای کمتر برخوردار می روند؛ نمونه ای بی نظیر از فعالیت های میدانی داوطلبانه و فعالیت های اجتماعی خیرخواهانه که با این شدت و کیفیت در هیچ جای دنیا نظیر ندارد.

تابستان امسال نیز با وجود بیماری منحوس و خطرناک کرونا دانشجویان بیکار ننشسته اند و ابتدا با لبیک به توصیه رهبر معظم انقلاب رزمایش بزرگ و گسترده کمک مومنانه را در سراسر کشور رقم زدند و در ادامه نیز مراحل دوم و سوم این رزمایش بزرگ را در دستور کار قرار دادند و همچنین فازهای جدیدی از اردوهای جهادی را پایه ریزی می کنند که در ادامه آمده است:

مرحله دوم «رزمایش کمک مومنانه» سازمان بسیج دانشجویی

وحید افشاری مسئول شبکه مردمی تولیدات روستایی( روستا کالا) در این رابطه گفت: در این رزمایش 50 هزار سبدکالا توسط شبکه مردمی حمایت از تولیدات روستایی (روستاکالا) تامین و میان نیازمندان و خانواده‌های کم‌بضاعت توزیع خواهد شد.

وی افزود: کالاهایی که توزیع می شود از کالاهای ایرانی تهیه شده که شامل برنج، حبوبات ایرانی و اقلام غذایی درجه یک است.

افشاری گفت: هدف از این اقدام لبیک به پیام رهبر انقلاب  برای کمک مومنانه به نیازمندان و همچنین حمایت ازکالای ایرانی است.

اردوی جهادی در سیستان و بلوچستان

مصطفی عظیمی مسئول گروه جهادی راهیان شهادت از آغاز ثبت نام اردوی جهادی تابستان 99 خبر داد و گفت: گروه جهادی راهیان شهادت در نظر دارد اردوی جهادی خود را به مقصد شهرستان دلگان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان برگزار کند.

عظیمی تاکید کرد: گروه جهادی راهیان شهادت از علاقه‌مندان به شرکت در اردوی جهادی تابستان 99 در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی صنایع غذایی، کارافرین، مهندسی کشاورزی و دامپزشکی ثبت نام به عمل می‌آورد.

وی گفت: این دوره جهادی ویژه برادران و خواهران بوده که شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان و از 12 تا 24 شهریور 99 برگزار خواهد شد و از عزیزان علاقه مند به فضای جهادی برای حضور در این اردو دعوت می‌شود.

مرحله سوم رزمایش مواسات  قرارگاه جهادی بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی

این رزمایش در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهدای کمک‌های مومنانه و برگزاری رزمایش مواسات و همدلی، با هدف کمک مومنانه به نیازمندان برگزار می‌شود.

این رزمایش به همت قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی برگزار خواهد شد و در این رزمایش ۱۰۰۰ سبد کالا  بسته بندی و میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک های مومنانه قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی از عید سعید غدیر خم تا ماه محرم برگزار خواهد شد.


کد خبرنگار : 90