تاریخ : 1399,سه شنبه 21 مرداد05:47
کد خبر : 366774 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اجرای طرح حمایتی پسادکتری ویژه در ۱۳ دانشگاه برتر

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای طرح حمایتی پسادکتری ویژه در ۱۳ دانشگاه برتر کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  ایمان افتخاری با اعلام این خبر گفت: پسا دکتری ویژه برنامه‌ای است که در آن بسته حمایتی به محققان کشور تعلق می‌گیرد و بر اساس آن طرح پژوهشی خود را اجرا می‌کنند. یکی از اقدامات صندوق در این زمینه این است که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری که با مراکز علمی داشته‌ایم، افراد برجسته در دوره پسا دکتری ویژه جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

به گفته وی، حضور ایرانیان نخبه خارج از کشور در این طرح پیش بینی شده است، این دسته از افراد که تمایل به شرکت در طرح پسا دکتری ویژه دارند به صورت آنلاین در سامانه جذب وزارت علوم ثبت نام می‌کنند و در صورت درخواست دانشگاهی برای جذب وی با بارگذاری معرفی نامه و درخواست دانشگاه در این سامانه امکان بهره برداری از این طرح را دارد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدت زمان طرح پسا دکتری ویژه یک سال است و در صورت تایید یک سال دیگر نیز تمدید می‌شود. این طرح‌ها همان طرح‌های تحقیقاتی دوره دکتری هستند که در این مدت زمان به بلوغ فناوری می‌رسند.


کد خبرنگار : 38