تاریخ : 1399,سه شنبه 28 مرداد13:21
کد خبر : 367528 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رئیس رسانه ملی خواستار مساعدت مالی بیش‌تر از طرف دولت شد

رییس صداوسیما و مدیران ارشد این رسانه در نشست با رییس‌جمهور با ارائه گزارشی از عملکرد این رسانه در ایام کرونا، از دولت تقاضای پشتیبانی بیشتر و به‌هنگام، به‌ویژه به لحاظ مالی داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رییس صداوسیما در نشست رییس جمهور با مدیران ارشد این رسانه به نمایش گذاشتن کارآمدی نظام، ایجاد آرامش و امید، بررسی تطبیقی وضعیت کشور در مقایسه با دیگر کشورها و ترویج و حمایت از مواسات را چهار محور اصلی برنامه‌های صداوسیما در ایام کرونا توصیف کرد.

رییس صداوسیما با اشاره به اینکه این رسانه هنوز از پوشش انتخابات دوم اسفند فارغ نشده، درست در همان روز که ورود کرونا به کشور اعلام شد، پا به میدان گذاشت تا نیاز افکار عمومی را برآورده سازد، گفت: در کنار شبکه خبر و بخش‌های مختلف خبری که وظیفه اطلاع‌رسانی توام با آرامش‌بخشی به جامعه را بر عهده داشتند، شبکه‌ سلامت و شبکه‌های مختلف سیما آموزش همگانی را برای پیشگیری از شیوع کرونا در دستور کار خود قرار دادند.

علی‌عسکری با اشاره به تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا، به اقدام صداوسیما به تاسیس مدرسه‌ای به وسعت ایران در شبکه آموزش، چهار و شبکه قرآن سیما و همچنین رادیو اشاره کرد و گفت: این اقدام در مدت‌ زمان کوتاهی ساماندهی شد تا دسترسی برای دانش‌آموزانی که به امکانات فضای مجازی مجهز نبودند، آسان شود. در همین حال، امکان رجوع به آموزش‌های ارائه شده را در بسترهای مجازی نیز فراهم کردیم که مورد استفاده بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رسانه ملی از همان آغاز شیوع کرونا امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه را در دستور کار خود قرار داد، گفت: روز ۱۳ فروردین اوج اعتمادسازی برای مخاطبان بود، به گونه‌ای که مردم به این اقناع رسیده بودند که از خانه بیرون نیایند.

رئیس صداوسیما با اشاره به اقدامات شبکه‌های معاند برای دروغ‌پراکنی و تحریک مردم در ایام کرونا گفت: به سرعت در پاسخ به تبلیغات دشمن مبنی بر کمبود کالای خوراکی و بهداشتی در کشور در پی شیوع کرونا، با وزارت صمت همکاری و عملیات روانی آنان را خنثی کردیم. دشمن تلاش کرد کشور را تعطیل نشان دهد، اما لحظه به لحظه در رسانه ملی برنامه تولید کردیم و اجازه ندادیم آسیبی به فضای کشور و آرامش مردم وارد شود.

علی‌عسکری با اشاره به همراهی صداوسیما با گروه‌های بهداشت و درمان در سراسر کشور گفت: با کمک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تلاش کردیم قهرمانان و مدافعان سلامت را به جامعه معرفی کنیم و با پویش به مدد الهی کرونا را شکست می‌دهیم، امید را به جامعه تزریق کردیم.

وی با اشاره به انتشار تصاویر و مستندسازی از خدمات‌رسانی نیروهای مسلح در ایام کرونا تصریح کرد: نمایش خدمت‌رسانی دستگاه‌ها واقعیت را برای مردم نمایان کرد و موجب شکست عملیات روانی دشمنان شد.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه انتشار این واقعیت‌ها از صداوسیما سرمایه اجتماعی نظام را افزایش داد و وحدت اجتماعی را تقویت کرد، افزود: می‌بایست سبک زندگی جدیدی به مردم عرضه می‌شد و رسانه ملی در این عرصه همه تلاش و همت خود را به کار گرفت.

علی‌عسکری به نمایش گذاشتن کارآمدی نظام، ایجاد آرامش و امید، بررسی تطبیقی وضعیت کشور در مقایسه با دیگر کشورها و ترویج و حمایت از مواسات را چهار محور اصلی برنامه‌های رسانه ملی در ایام کرونا توصیف کرد و گفت: در خلال این واقعه بزرگ، چهره تابناک ملت ایران دوباره آشکار شد؛ ملتی با توانایی بازسازی بالا که همت و تلاش مضاعفی دارد و می‌تواند با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌ها راه خود را بسازد و پیش برود.

نیاز به هماهنگی بیشتر

در این نشست، مجید آخوندی، معاون سیاسی و رئیس ستاد مقابله با کرونای صداوسیما با ارائه گزارش از روند برنامه‌ریزی‌ها و کارهای صورت گرفته تأکید کرد: با توجه به تجارب به‌دست‌آمده باید برنامه‌ریزی‌ها برای آینده دقیق‌تر و هماهنگ‌تر باشد و از دولت محترم تقاضا داریم در برخی موارد که دستگاه‌ها تصمیماتی ناهماهنگ با ستاد ملی کرونا اتخاذ می‌کنند، تذکرات لازم را بدهد تا مشکلی برای اطلاع‌رسانی هماهنگ و فراگیر به وجود نیاید.

تجربه موفق رادیو در تولید آثار طنز در ایام کرونا

حمید شاه‌آبادی، معاون صدا هم به فعالیت رادیو سلامت از ۲۸ دی با موضوع کرونا اشاره و تصریح کرد: رادیو از همان زمانی که کرونا در حال اوج گرفتن بود و هنوز به ایران نرسیده بود، شبکه سلامت را به‌عنوان شبکه پایه‌ای مقابله با کرونا تعیین کرد و همچنان این شبکه در حال اطلاع‌رسانی به‌موقع و آگاهی‌بخشی است.

وی افزود: در این ایام رادیو تجربه خوبی در تولید آثار طنز به دست آورد و توانست در کنار آگاهیبخشی، اوقات مفرحی را برای مردم فراهم آورد.

آگاهی‌بخشی در کنار امیدآفرینی در استان‌ها

علی دارابی، معاون امور استان‌ها نیز در گزارشی به فعالیت ۸۰ شبکه رادیو و تلویزیونی مراکز استان‌ها پرداخت و گفت: در ایام کرونا مراکز استان‌ها هماهنگ با استانداران و ستاد ملی کرونا لحظه‌به‌لحظه با مردم زندگی کردند و با تولید گزارش‌های آگاهی‌بخش و امیدوارانه، آرامش را به مردم استان‌های مختلف تزریق کردند.

معاون استان‌های صداوسیما افزود: بیش از ۵۰ مستند از زنان کارآفرین در مراکز مختلف تهیه‌شده است و گزارش از واحدهای تولیدی به‌صورت لحظه‌به‌لحظه ادامه دارد تا به مردم در استان‌ها نشان دهیم تولید جریان دارد و مشکلات آن‌ها را هم پیگیری می‌کنیم.

نمایش قدرت و عظمت نظام در عرصه جهانی

پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما هم در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تلاش‌های شبکه‌های مختلف برون‌مرزی تأکید کرد: در این ایام و با توجه به ضعف‌ها و مشکلات اروپا و آمریکا در مقابله با کرونا سعی کردیم قدرت و عظمت مدیریت نظام جمهوری اسلامی را از این شبکه‌ها به نمایش بگذاریم.

وی افزود: به‌واقع در این ایام شبکه‌های برون‌مرزی به مظهری از اقتدار جمهوری اسلامی ایران تبدیل ‌شده‌اند و در کنار انعکاس این قدرت وظیفه خود در پشتیبانی از جبهه مقاومت را هم فراموش نکرده‌اند.

نیاز به پشتیبانی بیشتر و به‌هنگام از سوی دولت، به‌ویژه به لحاظ مالی

سید مرتضی میرباقری، معاون سیما هم در گزارشی به تغییر جدول پخش سیما از ابتدای اسفند اشاره کرد و گفت: ما باید جمعیت عظیم دانش‌آموزی و دانشجویی را در کنار دیگر مردم در خانه‌ها مدیریت می‌کردیم و چاره‌ای جز پخش برنامه‌های جذاب از اول اسفند نداشتیم.

معاون سیما برنامه‌ریزی صداوسیما برای نوروز ۹۹ را جهادی و هنرمندانه توصیف کرد و افزود: با توجه به کارهایی که از قبل داشتیم سعی کردیم همان‌طور که شما به‌عنوان رئیس‌جمهور در آغاز کرونا خواسته بودید، سریال‌های خیابان خلوت‌کن پخش ‌کنیم و ۱۳ فروردین را می‌توان شاهکاری دانست که حاصل تلاش آگاهی‌بخش رسانه ملی بود.

سید مرتضی میرباقری با بیان اینکه بر اساس شواهد علمی و تحقیقی فصول پیشرو به لحاظ شیوع کرونا فصول سختی خواهد بود، گفت: از دولت محترم تقاضا داریم تا با پشتیبانی بیشتر و به‌هنگام، به‌ویژه به لحاظ مالی، در این ایام ما را تقویت کند تا بتوانیم با برنامه‌سازی‌ها گسترده برای آینده که احتمالاً بیشتر به ماندن مردم در خانه احتیاج خواهیم داشت، در هدف مشترکمان موفق باشیم.

معاون سیما تأکید کرد: حداکثر تا آبان می‌توانیم کارهای فشرده انجام دهیم تا ماه‌های پایانی سال، عید ۱۴۰۰، ماه مبارک رمضان و انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را به بهترین شکل پوشش دهیم و مردم را پای تلویزیون در خانه بنشانیم تا سلامتی‌شان حفظ شود.