تاریخ : 1399,سه شنبه 28 مرداد16:07
کد خبر : 367564 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بسیاری از مشکلات اقتصادی با دیپلماسی پارلمانی حل خواهند شد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با فعالسازی دیپلماسی پارلمانی در حوزه اقتصادی بسیاری از مشکلات تجاری و اقتصادی کشورمان مرتفع خواهند شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، جعفر قادری به فعالسازی دیپلماسی پارلمانی در حوزه اقتصادی و تاثیر آن در بهبود وضعیت اقتصاد کشورمان، اشاره کرد و گفت: بخشی از ارتباطات تجاری دنیا از طریق کانال مجالس صورت می‌پذیرند و اگر پارلمان‌ها به این مسئله ورود پیدا کنند فراتر از دولت‌ها کار را پیش می‌برند.

وی در ادامه افزود: این امکان وجود دارد که دولت‌ها با هم اختلافاتی را داشته باشند و همین موضوع باعث می‌شود تا در مراودات تجاری خود دچار مشکلاتی شوند، اما این ارتباطات می‌تواند در حوزه‌های پارلمانی و دیپلماسی‌های عمومی حفظ شود.

نماینده مردم شیراز به عزم مجلس برای فعال کردن دیپلماسی پارلمانی در حوزه اقتصاد اشاره و تاکید کرد: مجلس می‌تواند ارتباط تجاری ما را با برخی از کشورها برقرار کند تا از این طریق به منافع مورد نیاز اقتصادی کشورمان دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی به دنبال گشایش اقتصادی در کشور بوده و طبعا یکی از راه حل‌های مشکلات اقتصادی از طریق فعال کردن دیپلماسی پارلمانی محقق خواهد شد؛ چرا که بسیاری از ظرفیت‌های بخش‌های غیر دولتی با این کار آزاد خواهند شد./