تاریخ : 1399,چهارشنبه 29 مرداد12:55
کد خبر : 367646 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

«مکانیسم ماشه» برای ترامپ جنبه تبلیغاتی دارد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ با طرح مجدد فعالسازی مکانیسم ماشه به دنبال سوءاستفاده تبلیغاتی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، محمد حسن آصفری به طرح مجدد فعالسازی مکانیسم ماشه از سوی ترامپ اشاره کرد و گفت: ترامپ سالهاست که مکانیسم ماشه را علیه کشورمان فعال کرده؛ چرا که وقتی آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرد و تحریم‌های ظالمانه را علیه ایران وضع کرد، در حقیقت این همان سیاست فعالسازی مکانیسم ماشه است.

وی افزود: اقدامات ترامپ در راستای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بوده تا شاید جمهوری اسلامی ایران را بدون هیچ هزینه‌ای وارد میز مذاکره کند و از آن در تبلیغات انتخاباتی استفاده لازم را ببرد.

نماینده مردم اراک به خلف وعده ترامپ نسبت به تعهداتش در قبال مردم آمریکا اشاره و تاکید کرد: رفتار‌های ترامپ باعث شده تا تاثیر منفی در سبد رای آن بگذارد؛ چرا که به وعد‌های داده شده خود نسبت به مردم آمریکا عمل نکرده است.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: ترامپ با سیاست فشار حداکثری علیه کشورمان به دنبال این بوده تا ما را پای میز مذاکره بنشاند، اما متوجه نشده که اگر قرار بود پای میز مذاکر بنشینیم حدود ۴۰ سال در مقابل آن‌ها ایستادگی نمی‌کردیم؛ بنابراین دیگر نمی‌تواند فشاری را علیه کشورمان وضع کند و همچنین مکانیسم ماشه هم منسوخ شده است.