تاریخ : 1399,دوشنبه 03 شهريور20:09
کد خبر : 368198 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دلیل اصلی عدم تمدید زمان دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه شاهد

دبیر شورای صنفی دانشگاه شاهد با اشاره به شرایط پیش آمده ناشی از کرونا گفت: بزرگترین مشکلی که الان دانشجویان با آن مواجه هستند، این است که برای دفاع از پایان‌نامه‌ها با مشکل کمبود وقت مواجه شده‌اند و وزارت علوم در این زمینه هیچ همکاری نکرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسکانیوز، بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی با غیر حضوری شدن دانشگاه برای انجام تحقیقات و به پایان رساندن پایان‌نامه خود با مشکل مواجه شده‌اند. این دانشجویان از یک طرف به استاد راهنما دسترسی مطلوبی نداشتند و از طرف دیگر شرایط قرنطینه‌ای اجازه انجام تحقیقات را به راحتی در اختیار آنها نمی‌گذاشت. ضمن اینکه طولانی شدن ترم تحصیلی و درگیری برخی از این دانشجویان با کلاسها و امتحانات دیگر درسها، فرصت تابستان را نیز از آنها گرفت.

عدم همکاری وزارت علوم با دانشگاه شاهد، برای تمدید زمان دفاع از پایان‌نامه‌ها

زهرا یوسفی نژاد دبیر شورای صنفی دانشگاه شاهد  اظهار کرد: طبق آیین‌نامه، شورای صنفی نمی‌تواند در امور آموزشی پیگیری یا مطالبه‌ای داشته باشد اما با توجه به شرایطی که از اسفند سال گذشته پیش آمده، شوراهای صنفی کل دانشگاه‌ها بیشتر از همه درگیر مسائل آموزشی بودند.

وی با اشاره به اینکه زمان آغاز شروع ترم جدید 15 شهریور در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بزرگترین مشکلی که الان دانشجویان با آن مواجه هستند، این است که برای دفاع پایان‌نامه با مشکل کمبود وقت مواجه شده اند چرا که با توجه به زمان شروع ترم جدید آخرین فرصت دفاع از پایان‌نامه‌ها، 13 شهریور تعیین شده است.

یوسفی‌نژاد ضمن بیان این مطلب که برخی از دانشجویان اگر تا یک تاریخ مشخص شده دفاع نکنند با مشکل سنوات تحصیلی مواجه می‌شوند، گفت: برای برخی دانشجویان بعد از این تاریخ به عنوان سنوات در نظر گرفته می‌شود و دانشجویی که پیش از این سنوات خورده با مشکلاتی مواجه می ‌شود از جمله اینکه نمره آن واحد درسی برای او صفر درج می‌شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شاهد در ادامه افزود: ترم گذشته تا 16 مرداد ادامه داشت و دانشجویان یا درگیر امتحانات بودند یا درگیر پروژه‌ها و تحقیقاتی بودند که اساتید از آنها خواسته بودند. ضمن اینکه دانشجویان مهندسی و پزشکی هنوز کلاس دارند و درگیر واحدهای عملی و پروژهای خود هستند و هنوز فرصت لازم را پیدا نکرده‌اند که روی پایانامه خود کار کنند.

یوسفی‌نژاد با تاکید بر اینکه وزارت علوم در این زمینه همکاری لازم را نداشته است، گفت: دانشگاه شاهد به صورت مستقیم با وزارت علوم ارتباط گرفته و نامه‌نگاری لازم را انجام داده که برای این دانشجویان یک فرصت زمانی در نظر گرفته شود اما متاسفانه وزارتخانه موافقت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم برای این مشکل دانشجویان همکاری نکرده اما وزارت بهداشت یک مهلت زمانی برای دانشجویان در نظر گرفته است، گفت: دانشگاه شاهد دانشجویان پزشکی هم دارد و یه صورت مستقیم زیر نظر دانشگاه هستند. طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه وزارت بهداشت مهلتی برای دانشجویانی که درگیر پایان‌نامه خود هستند، در نظر گرفته است که هنوز زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی نشده است.