تاریخ : 1399,شنبه 08 شهريور15:18
کد خبر : 368637 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه خوارزمی برای انتخاب واحد شرط گذاشت

دانشگاه خوارزمی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در صورتی که دانشجویان قبل از شروع ثبت نام، نسبت به تسویه بدهی شهریه اقدام نکنند، امکان انتخاب واحد نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه خوارزمی در اطلاعیه جدید قرار گرفته بر روی سامانه گلستان اعلام کرد: دانشجویان باید تا قبل از شروع بازه ثبت نام (۱۵ شهریور ماه ۹۹) نسبت به تسویه بدهی شهریه خود (شامل بدهی ترم های قبل و شهریه ثابت ترم جاری) اقدام کنند. در غیر اینصورت انجام فرایند انتخاب واحد امکان پذیر  نخواهد بود.

پیش از این محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی عنوان کرده بود، شهریه را هیأت امنای دانشگاه‌ها تصویب می‌کنند؛  جلسات متعددی در مراکز هیأت امنا در این باره برگزار شده و در جلسات اخیر نتیجه بر این شد که دانشگاه‌ها حداکثر مدارا را با دانشجو در این زمینه داشته باشند و حتما در این باره تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

این احتمال هست که مرکز هیأت امنا به منظور یکپارچگی کل دانشگاه‌ها میانگینی را برای تخفیف شهریه در نظر بگیرد.

موضوع شهریه یکی از چالش‌های دانشگاه در نیم‌سال جاری و ترم آینده در حوزه آموزش الکترونیکی خواهد بود. روسای دانشگاه ها معقدند،  هزینه‌های دانشگاه ها در ترم کرونایی تغییری نداشته است و بر همین اساس هم شهریه‌های دانشجویان به طور کامل دریافت می‌شود. البته شهریه دروس یا ترم حذف شده به حساب دانشجو برای ترم بعد بستانکار می‌شود.