تاریخ : 1399,سه شنبه 11 شهريور13:08
کد خبر : 368887 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

پل صلح تفلیس و خیابان روستاولی و میدان آزادی در سفر به گرجستان

از نظر تاریخی می بایست گفت، این شهر دارای تاریخی کهن و پر فراز و نشیب است و بخش هایی قدیمی شهر در قرن پنجم میلادی توسط شاه واختانگ یکم بنا شده است. تفلیس، بیش از یک و نیم میلیون نفر در خود جای داده که از میان بیش از نود و پنج درصد مسیحی و مابقی مسلمان هستند. تور استانبول را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» شهر زیبا و تاریخی تفلیس در دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و توانسته در زیر ساخت های صنعت توریسم را بهبود بخشیده و به یکی از قطب های گردشگری در این کشور و منطقه قفقاز تبدیل شود. تفلیس پایتخت کشور گرجستان و البته بزرگترین شهر آن محسوب می گردد و بیشترین جمعیت این کشور را در خود جای داده است.  تلفظ کلمه تفلیس در زبان گرجی،Tbilisi است ک به معنای دارنده چشمه آب گرم است زیرا این شهر در گذشته دارای چشمه های آب گرم فراوانی بوده که هم اکنون تعداد ناچیزی از آن باقی مانده است .

از نظر تاریخی می بایست گفت، این شهر دارای تاریخی کهن و پر فراز و نشیب است و بخش هایی قدیمی شهر در قرن پنجم میلادی توسط شاه واختانگ یکم بنا شده است. تفلیس، بیش از یک و نیم میلیون نفر در خود جای داده که از میان بیش از نود و پنج درصد مسیحی و مابقی مسلمان هستند. تور استانبول را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

زبان رسمی مردمان این سرزمین و واحد پول شان لاری گرجی است.

تفلیس در حدود سی دقیقه با ایران اختلاف زمان دارد و از آن،  عقب ‌تر است و پروازهای تهران - تفلیس حدودا یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

بهترین زمان برای سفر به این شهر فصول بهار و پاییز است اما اغلب مسافران فصل تابستان را برای گذران تعطیلات انتخاب می کنند. آب و هوای تفلیس در تابستان‌ گرم و در زمستان نسبتا سرد است.

این شهر دارای جاذبه های دیدنی های فراوانی است و ادامه به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت.

پس با ما همراه باشید:

کارتلیس ددا یا مجسمه مادر

این تندیس زیبا و باشکوه سالهاست به نماد این شهر تبدیل شده و بر روی تپه ای در نزدیکی شهر قرار دارد و تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است. کارتلیس ددا به نماد شهر تفلیس تبدیل شده و بدنه ای

آلومینیومی دارد و ارتفاع آن در حدود بیست متر است. این تندیس بر فراز تپه‌های سولالاکی قرار دارد و تصویری از زنی را نشان می دهد که کاسه ای در یک دست و شمشیری در دست دیگر دارد. کارتلیس ددا با دست راست شمشیری را نگه داشته که نماد سلحشوری و تهدید دشمنان این سرزمین است و در دست چپش، جامی را به مهمانان این سرزمین تعارف می کند. این تندیس در سال 1958 میلادی و به مناسبت جشن هزار و پانصد سالگی تفلیس برافراشته شده است.

پل صلح تفلیس

شهر تفلیس در تور گرجستان  ، شهری مدرن و زیباست که به خصوص در دو دهه اخیر معماری این شهر چهره ای مدرن به خود گرفته و سازهای زیبا یکی پس از دیگری سر بر آورده اند تا جلوه ای از شهر مدرن و پیشرفته را به رخ بکشند. یکی از این سازه های زیبا و تماشایی پل صلح نام دارد که بر روی رودخانه کورا کشیده شده و دو سوی شهر را به هم متصل نموده است. این پل یکصد و پنجاه متر طول دارد و برای روشنایی و تزئین آن  از بیش از شش هزار  لامپ LED استفاده شده است که منظره زیبا و خیره کننده را در شب پدید آورده است. پل صلح تماما از فولاد و شیشه ساخته شده و گذر عابرین پیاده رو به دو سوی شهرممکن می کند. شبها در اطراف این پل برنامه‌های متنوع و شادی همچون اجرای موسیقی زنده و رقص و شادی برگزار می گردد.

خیابان روستاولی و میدان آزادی

میدان آزادی مکانی ایده آل برای گشت و گذار در این شهر است و نهاد های دولتی و جاذبه های متنوعی در اطراف آن به چشم می خورد. در طول تاریخ، این میدان همواره نقش مهمی ایفاء نموده و اغلب جریان های سیاسی نظیر استقلال و جدایی از روسیه، انقلاب رز، جشن‌ها پیروزی در همین مکان  شکل می گرفت. خیابان روستا ولی جایی برای خوشگذارانی مردم شهر و گردشگران است  و در اطراف آن مراکز خرید متنوع، هتل‌ها، کافه‌ها، گالری‌ها و موزه‌های مختلفی به چشم می خورد

قدم زدن در طول این خیابان تجربه بسیار دل چسبی است و اغلب فروشگاهها و رستوران های این منطقه تا پاسی از شب باز هستند.

برج ساعت تفلیس

برج ساعت با ظاهری عجیب و کج و کوله به یکی از نمادهای این شهر تبدیل شده که در محله قدیمی و تاریخی شهر قرار دارد.  جالب است بدانید این بنا توسط ریزوگابریازده ( عروسک گردان و نمایشنامه نویس کودک) طراحی شده و در ساخت آن از یکصد تکه کاشی استفاده شد و طراحی آن به گونه ای است که بیننده را به یاد قصه های عروسکی می اندازد

. همچنین تور آنتالیا را از ما بخواهید.

هر روز راس ساعت دوازده فرشته‌ ای از این ساعت بیرون می ‌آید و با چکش به زنگ ضربه می‌زند و در ساعت هفت شب نیز در مقابل این برج، نمایش عروسکی کوتاهی با نام چرخه زندگی اجرا می شود.


کد خبرنگار : 16