تاریخ : 1399,سه شنبه 11 شهريور15:47
کد خبر : 368909 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سه هدف اصلی سفر ماکرون به لبنان

رئیس‌جمهور فرانسه با چند مقام لبنانی در بیروت دیدار و سه هدف برای سفر دوباره خود به لبنان عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیشب (دوشنبه شب) برای دومین بار از زمان انفجار بیروت (چهارم آگوست) به لبنان سفر کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «النهار» لبنان، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از وی استقبال کرد و پس از آن با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. عون در توییتی به زبان فرانسه به ماکرون خوشامد گفت، وی را دوست لبنان خواند و نوشت، او کسی است که به وعده‌هایش عمل می‌کند.

ماکرون نیز در سخنان خود در هنگام ورود به فرودگاه بیروت اعلام کرد، که به چه دلیل به لبنان آمده؛ اول اینکه در جریان کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان پس از انفجار بیروت قرار بگیرد.

وی گفت، فرانسه در نهم آگوست کنفرانسی بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل در پاریس برای سازماندهی این کمک‌ها برگزار کرده و بر شفافیت در این خصوص تأکید دارد.

ماکرون ادامه داد، دلیل دوم سالگرد صدمین سال تشکیل کشور فعلی لبنان (در ۱۹۲۰) است. وی درباره دلیل سوم گفت: همچنین هدف این سفر اطلاع از وضعیت سیاسی است... من دیدم که روند سیاسی در آخرین ساعات با مأمور کردن نخست‌وزیر آغاز شد و طبیعتا موافقت با آن یا عدم موافقت، به من مربوط نیست زیرا این موضوع به حاکمیت لبنان مربوط می‌شود اما تأکید می‌کنم که وی (مصطفی ادیب) قادر به تشکیل دولتی مهم برای خدمت به لبنان و ملت آن، دادن پیشنهاداتی برای مقابله با فساد به منظور عدالت و اجرای اصلاحات در زمینه برق، بازسازی بندر، اداره بهتر بانک مرکزی و نظام بانکی است.

رئیس‌جمهور فرانسه در پایان بر حمایت از لبنان تأکید کرد.

ماکرون سپس با «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل و نخست‌وزیر اسبق لبنان در کاخ «صنوبر» دیدار کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، این دیدار شامل آخرین تحولات سیاسی و وضعیت عمومی در لبنان و روابط دو جانبه بود.

قرار است ماکرون امروز (سه شنبه) از بندر بیروت بازدید کند.