تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 شهريور21:01
کد خبر : 369062 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تدارک سیما برای ۱۴میلیون دانش‌آموز

مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید از نیمه شهریور امسال، از تدارک رسانه ملی برای آموزش غیرحضوری ۱۴میلیون دانش‌آموز کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما بیان کرد: مدرسه تلویزیونی ایران از دهم اسفند همزمان با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی به دلیل شیوع کرونا در کشور کار خود را آغاز کرد و با استقبال بسیار خوب خانواده‌ها، دانش آموزان و مخاطبان همراه شد.

وی درباره دومین سال تجربه مدرسه تلویزیونی ایران ادامه داد: با ادامه شرایط خاص آموزشی در کشور، از پنج شنبه ۱۳ شهریور، برنامه «شکوفه‌های حسینی» را روی آنتن می‌بریم که این برنامه مختص کلاس اولی‌هاست. روز شنبه ۱۵ شهریور نیز زنگ «مدرسه تلویزیونی ایران» به صدا در خواهد آمد

احمدی افزادی عنوان کرد: در این دوره شبکه آموزش سیما به عنوان شبکه محوری روزانه حدود ۱۱ ساعت از برنامه‌های خود را به کلاس‌های درسی و آموزشی اختصاص می‌دهد. شبکه چهار سیما با ۵ ساعت و شبکه قرآن و معارف سیما هم با ۳ ساعت برنامه در طول روز به امر آموزش ۱۴ میلیون دانش‌آموز می‌پردازند.

مدیر شبکه آموزش سیما گفت: این سه شبکه سیما در مجموع روزانه بیش از ۴۰ کلاس درس برای مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم روی آنتن خود با پوشش بیش از ۹۸ درصدی جمعیت کشور خواهند برد. همچنین شبکه آموزش از ساعت ۸ صبح تا ۹:۳۰ دروس مربوط به متوسطه دوم، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۳۰ درس‌های مقطع ابتدایی، از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ دروس مقطع متوسطه اول و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برنامه‌های درسی متوسطه دوم را در دستور کار دارد. از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ هم دروس متوسطه دوم در رشته‌های تجربی و فنی و حرفه‌ای و درس‌های عمومی مقطع متوسطه دوم روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: شبکه چهار سیما هم از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ رشته علوم انسانی متوسطه دوم و همچنین دروس مشترک رشته‌های علوم و معارف اسلامی و دروس تخصصی رشته علوم ریاضی را ارائه می‌کند. شبکه قرآن و معارف هم دروس مرتبط با قرآن، دینی، عربی و همچنین درس‌های تخصصی علوم و معارف اسلامی را در دستور کار آموزش دارد.

مدیر شبکه آموزش بیان کرد: در خصوص تعاملی شدن مدرسه تلویزیونی ایران، معلمان و دبیران سراسر کشور، پشتیبان آموزشی برای محتوای دروس ارائه شده در تلویزیون خواهند بود و پرسش و پاسخ‌ها و حل مسائل توسط پشتیبانان سراسر کشور که معلمان و دبیران هستند، در کلاس‌های حضوری مدارس تمرین خواهد شد.

احمدی افزادی در پایان با تاکید بر اینکه حرکت جهادی رسانه ملی و وزارت آموزش و پرورش در این حوزه گفت: این اقدام در تاریخ آموزش و پرورش ما بی نظیر است و ان‌شاالله دانش آموزان ما در این شرایط ویژه بتوانند از مدرسه تلویزیونی بیشترین بهره را ببرند.