تاریخ : 1399,یکشنبه 16 شهريور18:34
کد خبر : 369395 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تشکیل ۷ کارگروه در مجلس برای پیگیری مشکلات سیستان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ کارگروه در مجلس برای پیگیری مشکلات سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری درباره سفر جمعی از نمایندگان مجلس به مناطق محروم سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای مجلس یازدهم، یکی از اقداماتی که از سوی نمایندگان صورت گرفت، ارتباط گیری مستمر با مردم و نظارت مستقیم از نقاط محروم بود.

وی متذکر شد: یکی از مشکلات، مربوط به کم آبی غیزانیه بود که ۱۲ نفر از نمایندگان به این منطقه رفتند و پیگیری هایی کردند و قرار شد که طی سه مرحله، مسئله بی آبی و کم آبی غیزانیه حل و فصل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین جمعی از نمایندگان بازدیدهایی را برای حل مشکلات کارگران هفت تپه در دستور کار خود قرار داده اند، تصریح کرد: در ادامه این نظارت ها، جمعی از نمایندگان مجلس از حوزه های انتخابیه مختلف که خود را نماینده کل ملت می دانند، در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کردند و به طور ویژه از دو حوزه انتخابیه ایرانشهر و چابهار بازدید میدانی کردند.

موسوی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های پهناور و اقلیم های زیست محیطی و کشاورزی و دارای منابع غنی است اما در عین حال محرومیت در این استان بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: در منطقه چابهار، مسئله حاشیه نشینی وجود دارد و بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم در حاشیه شهر و با کمترین امکانات زندگی می کنند که نمایندگان در این بازدید خود از آلونک ها و کپرهای مردم هم بازدید به عمل آوردند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: کم آبی و بی آبی مشکل دیگر سیستان و بلوچستان است و متأسفانه در برخی از مناطق این استان، هیچ گونه آب شرب سالمی وجود ندارد و دختران کم سن و سال بلوچی باید مسافتی را طی کنند تا آب غیر سالمی را بیاورند و استفاده کنند.

موسوی بیان کرد: حاشیه نشینی، کم آبی و بی آبی در ایران شهر هم وجود داشت و مسائل و مشکلاتی هم درباره کشت پنبه وجود داشت که به دنبال حل آن هستیم چرا که کشت پنبه می تواند ظرفیت اشتغال بسیار خوبی را ایجاد کند.

وی یادآور شد: ما جلساتی را با مسئولان استانی برگزار کردیم و شورای اداری در ایرانشهر و چابهار برگزار شدو تصمیماتی برای حل مشکلات مردم سیستان و بلوچستان اتخاذ شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۷ کارگروه برای پیگیری مشکلات مردم سیستان و بلوچستان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: امروز نمایندگانی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند، به صورت نمادین لباس بلوچی به تن کردند تا نشان دهند که مشکلات سیستان و بلوچستان خاص است و ما باید این مسائل را پیگیری کنیم.