تاریخ : 1399,دوشنبه 17 شهريور00:50
کد خبر : 369441 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

دیتاسنتر مادر شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد

مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با هدف حمایت از خدمات پایه و ایجاد زیرساخت‌ها برای ارائه‌دهندگان این خدمات در کشور با نام سردار سلیمانی راه‌اندازی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ مراسم افتتاح دیتاسنتر شبکه ملی اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، اکبری رئیس کمیسیون صنایع و برخی اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.

در این مراسم حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: پس از صدور فرمان پنج ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در زمینه تسریع در اجرای شبکه ملی اطلاعات و تصویب سند معماری این شبکه، موضوع حمایت از خدمات پایه و ایجاد زیرساخت برای ارائه‌دهندگان این خدمات در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی این مدت زمان کم، تیم‌های مربوط به ایجاد این زیرساخت‌ها در شرکت ارتباطات زیرساخت فعال شدند و هم‌اکنون شاهد بهره‌برداری از دیتاسنتر مادر شبکه ملی اطلاعات برای ارائه خدمات پایه و پلتفرم‌هایی که در این شبکه فعال می‌شوند، هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در این زمینه با برخی موانع به دلیل تحریم و بودجه مواجه بودیم و از کمیسیون صنایع نیز می‌خواهیم که برخی موانع دست و پاگیر قانونی را برای توسعه اهداف مد نظر در شبکه ملی اطلاعات تسهیل کند.

به گزارش مهر، این مرکز با ظرفیت هزار رَک برای ارائه خدمات رایگان به پیام‌رسان‌ها و موتورهای جستجوی بومی در بومهن تهران راه‌اندازی شده است.