تاریخ : 1399,دوشنبه 31 شهريور15:43
کد خبر : 370921 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران ابطال شد

شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، حکم ابطال انتخابات برگزار شده در این دانشگاه را صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از بررسی مستندات انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران، شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، حکم ابطال انتخابات برگزار شده در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ این دانشگاه را صادر کرد.

️این شورا "فقدان برخی مستندات مندرج در تبصره ماده ۳۴ شیوه نامه برگزاری انتخابات کمیته های ناظر" را به عنوان دلیل این حکم در نامه خود به معاونت فرهنگی دانشگاه تهران قید کرده است. همچنین اعلام کرده که رعایت مقررات مربوط به برگزاری این انتخابات برای شورا محرز نشده است‌.

به گفته اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، دانشگاه تهران پیش از آغاز ترم تحصیلی زوج یعنی در ۱۷ دی‌ماه فرایند این انتخابات را آغاز کرده، در حالی که بر اساس شیوه نامه برگزاری انتخابات باید این فرایند پس از آغاز ترم زوج تحصیلی آغاز می‌شد. ‌

ترم تحصیلی زوج سال گذشته، در این دانشگاه از ۱۲ بهمن‌ماه آغاز شده بود.

‌گفتنی است پیش از این حاشیه‌هایی در خصوص نحوه برگزاری این انتخابات توسط دانشگاه تهران مطرح شده بود. حال باید دید که دانشگاه تهران انتخابات خود را تجدید می کند یا در برابر این تصمیم شورای مرکزی ناظر ایستادگی خواهد کرد.‌ لازم به ذکر است اخیرا انتخابات تعیین نمایندگی مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی هم برگزار شد و براساس آن مهدی خطیب دماوندی و محمد خواجه به عنوان اعضاء اصلی و زینب نظری به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.