تاریخ : 1399,سه شنبه 01 مهر23:14
کد خبر : 371082 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

برگزاری وبینار «ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند»

پژوهشگاه فضایی ایران همزمان با هفته جهانی فضا، وبینار «ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند» را برگزار می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ پژوهشگاه فضایی ایران در راستای اهداف ترویجی خود در هفته جهانی فضا ۲۰۲۰ ، برگزاری وبیناری با موضوع «ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند» را در دست اجرا دارد.

مرتضی نیک‌خو مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران در این باره گفت: فناوری فضایی چنان تغییر و تحول بنیادینی در جهان ایجاد کرده‌ که زندگی کنونی ما بدون تکنولوژی‌های فضایی بسیار دشوار و غیرممکن به نظر می رسد. از سوی دیگر، عملکرد ماهواره‌ها روز به روز گسترده‌تر شده و از پایش حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله تا پزشکی از راه دور و حفاظت از محیط زیست، همه و همه توسط ماهواره‌ها و سرویس‌های ماهواره‌ای قابل انجام هستند.

وی افزود: از این‌رو امسال هفته جهانی فضا ۲۰۲۰ با اشاره به اهمیت ماهواره‌ها و نقش این فناوری با شعار « ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» در تمام دنیا برگزار خواهد شد.

نیک‌خو خاطرنشان کرد: ما نیز در پژوهشگاه فضایی ایران همگام با شعار هفته جهانی فضا، برنامه‌های گرامیداشت این هفته را حول محور ماهواره‌ها و کاربرد و نقش آنها در زندگی عموم مردم درنظر گرفته ایم و برگزاری وبیناری را تحت عنوان «ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند»، ترتیب داده‌ایم.

وی گفت: در این ارائه سعی بر این است که ضمن مرور سرویس‌ها و کاربردهای ماهواره که نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی بشر دارند، سرریز فناوری‌های فضایی که موجب تحول در عرصه‌های مختلف زندگی بشر شده‌اند را معرفی کرده و در مورد آنها بحث و بررسی شود.

وبینار «ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند» روز دوشنبه ۱۴ مهرماه جاری به صورت رایگان از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ توسط امید شکوفا عضو هیئت علمی پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران ارائه خواهد شد.