تاریخ : 1399,شنبه 05 مهر13:51
کد خبر : 371328 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

صف‌های خرید و فروش امروز بازار سهام

بازار سرمایه امروز در شروع معاملات با افزایش تقاضا رو به رو است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز (شنبه؛ پنجم مهر) بازار سرمایه با گرایش مثبت در اکثر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرده است.

در گروه فرآورده‌های نفتی معاملات اولین روز هفته متعادل و مثبت است:

شپنا در قیمت ۲۸۵۱ تومان در محدوده صفر تابلو با نوسانات مثبت دنبال می‌شود.

قدرت خریدار همچنان در نماد شبندر بالاست. شبندر رشد بیش از یک درصد را تجربه می‌کند.

شبریز از دیگر نمادهای مورد توجه در این گروه است که با رشد بیش از ۲ درصد در حال داد و ستد در قیمت ۳۶۰۵ تومان است.

خودرویی‌ها امروز نیز معاملات خود را پر عرضه آغاز کردند. نمادهای خودرو٬ خساپا و ختوقا متعادل و مثبت داد و ستد می‌شوند.

محصولات شیمیایی امروز با بهبود تقاضا معاملاتی نسبتا پر تقاضا را تجربه می‌کنند.پترول٬ شگویا٬فارس٬تاپیکو٬ شاروم٬ شصدف و ساینا از جمله نمادهای مورد توجه گروه اند. شسینا٬ شتوکا٬ شفارس و شدوص پر عرضه داد و ستد می‌شوند. زاگرس و پارسان نیز متعادل اند.

رشد ۱۶ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۶۲۸ واحد قرار گرفته است.

فارس، فولاد و تاپیکو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای شتران، خگستر و اخابر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

شاهد جهش قیمت در اکثریت نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی هستیم. شبندر در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت. شبریز پیشروی بیش از ۳.۵ درصدی دارد. شپنا مثبت شد.

فلزات اساسی امروز با معاملاتی پر تقاضا داد و ستد می‌شوند. ارفع٬ کاوه٬ وتوکا٬ فپنتا٬ فنورد و فولاژ از جمله نمادهای مثبت گروه اند.فملی٬ فولاد و ذوب معاملاتی متعادل را تجربه می‌کنند.

بانکی‌ها نیز در نبود نماد وبصادر معاملاتی نسبتا مثبت را تجربه می‌کنند. وبملت٬ دی و #ونوین با افزایش قیمت همراه اند. وپست٬ وتجارت٬ وپاسار و وپارس متعادل معامله می‌شوند.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۲ هزار و ۸۸۷ واحدی (۱.۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۶۳۴ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۳۴ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۶۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود سه میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نمادهای وبملت، فولاد و خودرو در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.